Tuesday, June 10, 2008

Mrs Red Project

Sambil minom kopi o panas (hari ni dapat pujian dari Cik Lelabah.. huhuhuhu), sambil makan kek berkat orang kawen hok minggu lepas, sambil mendengar Wild World, sambil menyanyi-nyanyi, sambil tangan melipat menda alah ini.. ekekeke...

Tak sabar tunggu bulan 7.. Iskhh.. lama betol rasanya...

Tuesday, June 3, 2008

Jom Cabot Gigi

29 May 2008

Hari ako cabot gigi bongsu. Dalam hati berani² takot.. Tapi tawakal je.. Dalam 2 bulan lepas penah g dentist kat Keramat, dokter tu cakap gigi awak tak buleh cabot, kene buat minor surgery.. adoiiyaii.. teros meloncat dari kerusi, "dokter, saya belom bersedia.. tapi dokter, sakit tak?".. respon yang ako terima sangat dingin, dia hanya mengangkat bahunya sambil berkata "depends".. tu jekkk???? huh!!!
Tapi gigi ni nampak gaya makin lama makin sakit, MIL rekomen kat tempat dia cabot gigi, kat Bandar Baru Ampang, mengenangkan tengok MIL tuh orait jek (MIL saya seorang yang penakot juga mcm saya), dia cakap tak sakit, lemah gemalai dokter tu buat, tu yang buat ako lebih konfiden tuh..

Oh ya hari ni tido umah Mak, mak bekalkan nasi dengan lauk kentang & ayam goreng cili, mak oiii, lama tol tak makan masakan mak, iskhh rasa macam makan steak kat Victoria Station lah gaya.. kekeke.. Pukol 12 sental nasik mak bekalkan tuh, settle² kan keje sikit², sms Bos cakap nak p cabot gigi. Pukol 2 kuar asben amek teros ke rumah Inlaw. Terus g kenet gigi, dokter tu check, dia cakap buleh cabot ni, tapi susah sikit, kalau half way tak boleh jugak baru kita surgery katanya.. huwaaaaaaaaaaaaaaa.. gugor jantung dengor.. pikir punya pikir, alah buat je lah, kang nak menanggung sakit lagi terok.

MIL pon masok sekali temankan ako.. kekeke.. Mekaseh mak.. Dokter sapu krim kebas, ako boleh bluwekkk mcm gaya nak montah tu.. pahit occay.. kekeke.. Pastu dia bius, sesambil nak tgu kebas, ako tya dia "dokter, agak² lama tak?", "dokter, sakit x?", "dokter, i takot", dokter... bla bla bla.. mmula dokter tu layan gak ako, lelama dia soh ako sengap.. pasal ako tya soklan berulang².. ekeke.. dia tau ako nebes, just rilek katanya.. adoiyaii.. baik le dokter nih..

Ako siap bawak masok tuala kecik lipat² siap tutop mata.. perghhh.. sikit punya poyo ako nih.. Wife dokter tu ako dengor terkekek² gelak, gamaknya tak pernah lagi seumo hidop dia jumpa patient cm ako.. Tak sampai 10 menet dokter soh ako bukak mata tengok gigi ako yg dia cabot kat tapak tangan dia. Wisdom teeth ni kan bercabang, tapi ako punya salah satu cabang tu dia terjungkit, tu yang buat sakit. Ako tak teringat nak bawak balik gigi ako.. huhuhuhu..

Balik omah sebelum abis bius, ako dah telan obat.. ekekeke.. sangat² takot rasa sakit.. Alhamdulillah, ako ok, sengal² sikit tu biasa la.. Tapi memang tak sakit masa dia cabot tuh, cerita yang ako dengar dari kawan², sangat sakit la, sambung ngan urat mata le, bahaya la.. cukop buat napas ako sesak lagi² pulak arwah abah ako penoh darah 1 baju lepas cabot gigi bongsu, eeeiii..

Terima kasih mak sudi teman saya pegi kenet gigi siap masok sekali, thanks gak kat Qis dari PCM (bakal dokter gigi nih) pasal nasihatkan akak ya.. besar impaknya dik.. huhuhuh.. Oh ya, ako dapat MC 2 hari.. hip hip horay!!!

Gambar tiada kena mengana dengan cerita sakit gigi.. hahahaha... Ada orang kata gambar ini memalukan.. Kalo tengok gambar ni mesti teringat kat Syerah, kaki pukol tuh, samseng, kaki ugot.. ekekeke...


3 June 2008

Ada lunch date dengan Kak Nde & Kak Dew dari forum Cari. Kak Dew datang dgn Kak Nde amek ako kat opis.. huhuhuh. Makan Domino pizza kat Giant Batu Caves. Tu jek tempat yang takde orang, lain tempat semua ramai... huhuhuhu..

Jangan betolkan skrin anda, memang sengaja buat macam ni, Kak Nde tak mau gambarnya diexpose.. kekeke...

Wednesday, May 14, 2008

Rela Dalam Terpaksa


Buat pe tu bang?


Tumbok cili ye bang? (itonasi suara sila ikot gaya aziz satar dalam Seniman Bujang Lapok)


*** Saya kasik 4 bintang kat Cik Lelabah saya kerana kesungguhan dia nak masakkan untuk saya hari tu.. huhuhuh... Nasik goreng pon nasik goreng la.. Sedap jugak... Gambar nasik dah siap tak sempat amek, dah lapo bangat..

*** Tajuk kat atas tu saje je bikin kontroversi, sebenarnya dia memang rela... jangan pulak kata ako dera laki ya.. kekekeke..

Tuesday, May 13, 2008

Kelapa Bali... Kelapa Sawit.. Limau Bali???


(Sekadar gambar hiasan)
Malam tadi terdengar lagu dari Kumpulan Amuk, tak ingat tajok apa tapi ingat sebahagian dari lirik dia.. tinggi tinggi.. kelapa bali.. gitu ler, lelain tak ingat dah.. senyum kambing sendiri.. Tadi pulak masok Cari, trip Kak Dew memancing awex.. ooppsss.. ikan katanya.. kekeke.. Tetiba nampak dia tempek gambo kelapa sawit, tak tau le pancing ikan pancing buah.. tetiba teringat lagi.. adoiiyaii... terus masuk blog, ni tengah dok tulis ler nih.. kekekeke..

Dah lama kisahnya, taon lepas, "tahun" maksud ako.. ikuti perbualan dibawah:

FIL : Ana.. nanti tolong abah cakap kat Padil, cari sikit buah kelapa bali..
AKO : Kelapa bali????.. hmmm.. ok abah..

Ako carik Padil kat sebelah, teros khaba kat dia:

AKO : Padil, abah pesan balik kang tolong carik buah limau bali tau...
PADIL : Ok kak ana.. berapa bijik?
AKO : Ntah.. beli le dua bijik
PADIL : Ok kak ana..

Padil tu anak pada jiran inlaws ako, dia keje partime kat tempat ako taon lepas.

**************************************************************************************************
Esoknya, ako kene gelak kaw kaw punya.

PADIL : Kak ana oiii.. abis satu rumah gelakkan kak ana, abah bukan nak limau bali ler, abah nak buah kelapa bali...
AKO : Hoiiii!!!! mende kelapa² bali? Betol le limau bali.. ako tak pernah dengor kelapa bali!!!!
PADIL : Abah kata sape nak makan limau tuh?. Ako nak kelapa bali nak kasik makan burong...
AKO : ???

Pastu sapa ntah khabo kat ako kelapa bali tu buah kelapa sawit.. Astagaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...... Ako ke yang bersalah?
Mana le ako tau org kat tempat nih panggey kelapa bali, org kat tempat sinun panggey kelapa sawit, yang ako tau nama dia ialah kelapa sawit.. sekian..

Adakah ako yang bersalah wahai temen-temen???
kekeekke... cis!!!!! Sebenarnya ako ni kurang alert sikit benda² yang bukan berkaitan kerja, masa tu ako betol² bz gilo nak mampuh.. kekeke... Maka jadiklah kisah Kelapa Bali kepada Limau Bali.. kekekeke...


*** Gambar diatas tiada kena mengena dengan kelapa bali, limau bali mahupun kelapa sawit.. kekekeke..
*** hekelleh.. mende le date kat blogspot nih, lewat sehari? ako boh date ni ari, maka dia akan kor esok.. adoiiyaiii.. tulong sesape.. kekekeke..

Tuesday, May 6, 2008

Naik²!!! Cokit, Ampang Park, Ampang Point!!!


Last week rasanya bawak balik ako punya beg hijau kat opis ni ha. Dalam tu memacam ada, maksudnya, kertas warna, bunga², macam² la, bawak balik la, pasal nak buat paper bag, bukak² tengok ade satu sampul kembung dalamnya ada ini... Huhuhuhu.. Ako rasa ramai diluar sana masih ingat pada tiket bas ni.. Terjerit sekejap tengok mendalah nih, bukan la hobi, cumanya tidak disengajakan buleh tersimpan.. Sangat² teruja occay.. Walaupun ia tidak semahal barangan "antik" tapi cukop tinggi nilainya pada ako.. Moh imbas balik zaman² naik bas dulu..

Ako selalu naik bas panjang, apa nama bas tu, bas Leng Seng kalau tak silap ako, merah ijo ke kalernya.. hurmm.. Ako ni memang tak alert pada persekitaran, tak heran ler mak ako tanya "adik, kedai Dewi bukak tak?" tak pasan jek ako selalu jawab.. kekeke.. Balik pada citer bas tadi, korang nampak tak tiket warna kunen tu 30sen, masa tu 30 sen lepas ke Ampang Point dan Ampang Park pon maseh 30 sen kalau tak silap ako, iskhh.. tapi tu dah lama giler, ako pon tak pasan sangat, yang kaler ceklat 35 sen tuh pon ako tak tau mana destinasi ako. Zaman tambang bas dah naik, tiket kaler merah 40 sen ke Ampang Point tak silap ako, 50 sen kaler ijo tuh ke Ampang Park, 55 sen kaler pepel sama 60 sen kaler biru tuh tak tau mana ako p.. haaa ni banyak, 65 sen kaler pepel tak pepel laa, benti kat Jalan Silang, tetiap Sabtu & Ahad naik bas benti kat Jalan Silang pasal tusyen.. kekeke.. iskhh.. hari Ahad takot gak turon Jalan Silang tuh, ramai pendatang katanya.. sumpah, udah macam ako menumpang negara deme occay.. dok usha kita ataih bawah.. uuuuuu.. takot... Pastu kaler kelabu taik henjen rege 70 sen, pepel lagikkk rege 75 sen, shocking pink 90 sen dan ceklat rege 95 sen tuh, ako tak tau mana ako pi, lagi pon tak banyak koleksi ako, rasa²nya, tak selalu pegi le tuh, mau sekali dua jek...


Tiket Bas Mini ako tak berapa banyak simpan, tapi ada la jugak.. Ako benonya nyampah betol naik bas mini nih dulu, walaupon laju giler, ako suka naik bas laju² nih, cepat sampai, takdele belia beno bawak bas, cm Intrakota, adoiiyaiiii, gaya nak bawak anak g bersiar² kat Taman kaedahnya.. Tapi satu ler Bas Mini nih, sangat ler macam ikan sadin, selagi buleh sumbat, sumbat.. penah ako terbaca lawak kat Majalah Ujang dulu² oleh Kartunis Bijan kalau tak silap ako, Konduktor tu soh orang naik naik naik, sampai dianya dah naik ke bumbung bas.. kekeke.. Memang kene betul situasi tuh.. sangat menyampah occay!!. Dengan bau²an yang sangat mendera idong ako, belom kene time bulan puasa, ako selalu turon dulu sebelom sampai kat stesen yg patot ako turon, sunggoh tak tahan nak muntah.. Tapi apa² pon "ako suka naik bas" teringat iklan mende ntah yang budak pompuan tu "saya suka naik bas".. kekeke.. Masa silih berganti, bas Leng Seng tuh dah takde, yang ade kat kawasan umah ako, Intrakota sama Metrobus, ako suka lagik naik Metrobus, pasalnya... cepat!!!, biorle naik atas divider bagai, rock seyy.. kekeke.. janji ako cepat sampai, kot naik Intrakota kepala otak ako jadik sewel, teramatlah Belia 4B.. Ikshh.. Cumanya Metrobus ni satu ler masalahnya.. iskhh.. suka na benti dari satu stesen ke satu stesen punye le lama, adoiiiyaiiii...


Ako penah kene suruh turun bas diatas kecabolan mulot ako yang tak berapa nak munggil nih.. kekeke.. udah ako naik bas dari Jalan Silang, nak g keje kat Jalan Ampang, 15 menet kat situ dok vroom vroomm.. wak lu la!!! tak jalan².. ako cakap kat brader konduktor tuh, "bang saya nak g kerja, bukan nak p jenjalan". Brader tuh jawab, "suka naik, tak suka turun.. naik bas lain". cess.. eksyen, mementang ako takde pilihan.. kekeke.. benanya ako takot² gak tuh, tu pasal tak turun.. Ada sekali tuh ako tekan loceng kat Corus Hotel (dulu² Ming Court Hotel), ako kene turon situ ler, dekat kan, dia tak benti, kojaqqqqqqq... dia benti kat Ampang Park!! Huh!!! Ako dengan gangsternye dok turon tangga bas sambil hentak² kaki terkeluar lak dari mulot ako "bodoooooo lah driver bas nih, bingai!!!!" sambil tangan ako ketok pintu bas.. kekeke.. gangster le sangat.. kekeke.. nak tau, sebulan lebey ako tak naik Metrobus, udah lega, udah tak marah, tetiba takot pulak, mana le tau dia cam muka ako.. huhuhuh.. takotttt... Terpaksa la mengadapkan diri naik bas yang suka bersiar² ittiew.. Intrakota.. kekeke.. Sekarang dah tak ingat dah nak naik bas, ada zon² plak skang nih, bayo RM2, pegi balik le cmgitu, kene simpan tiket, klo nak balik kene tunjuk tiket, takyah bayo dah, dalam bandar le, taman ler.. ntah.. mmg jadik kera sumbang skang... Tapi kalau sekitar KL kalau² terdesak, insyaAllah.. selamat, tak sesat kot..

Ok sampai disini saja.. salam untuk semua dengan ucapan "saya suka naik bas".. chiowww!!!