Wednesday, February 10, 2010

Saya yg Mengkada (mengada)

Okeh, hari ini sudah okeh sepenuhnye.. lega dapat berbual dengan Cik Lelabah, banyak sangat legaaaaanya.. phewww.. kekeke..

Saya benonya tak tau nak tulis apa dah, semua benda mengarut semua dalam "muka buku" saya.. hahaha.. seronok bercekengrama dengan kawan-kawan.. selain itu saya main game, biasalah.. sekarang dah bosan main game, tak tau nak buat mende..

Owhh ya, kawan saya Syerah telah selamat melahirkan seorang putera bernama Muhammad Luqmanul Hakim.. Tahniah Syerah dan Zainul, sangat gembira untuk kalian berdua.. Malas dah nak ulang ulang pasal 'rezeki'.. ye belom rezeki kami.. rasanya dah ke arah "redha" kot.. kekeke.. alhamdulillah dah tak sedih sedih lagi..

Saya terasa amatlah lega kerana Allah kurniakan jodoh saya dengan Cik Lelabah, beliau amat memahami (ya saya tahu bukan saya seorang je ade suami, suami anda, anda, dan juga anda semua amat memahami) hahaha.. tapi bila kita bercerita bab zuriat, peel dan tingkah laku.. maklumlah, saya ni brutal, tapi tak baper nak brutal, kuat menangis juga.. hahaha.. belom masok bab mengada-ngada, Cik Lelabah kabo "manja" ptuihhhhhhhhhhh, takde makna, mengada-ngada ye.. hahahha..

Saya tak tau apa nak tulis benonya nih, saje je mengarut, luahan perasaan kaedahnye, saje le nak share, diluar sana adalah yang belom juga mendirikan rumahtangga, takpe, jangan terburu-buru, banyak lagi masa anda, kenal hati budi pasangan anda, tapi awas ya, tidak semestinya anda kenal pasangan anda, bercinta bagai nak rak 10 15 tahun, dah tau perangai dia luar dan dalam, dah kawen, dah dok serumah tuh lah penentunye.. hahahha.. adeeeee je tak kenanya.. tapi takpe, itu permulaan.. lama-lama, u can get used of it.. macam main chess (betoi ke ako eja chess nih? kaedahnya.. wahhh kemain citer pasal chess.. hahaha..

Kadang-kadang, kita tak tahu, apa sebenarnya yang baik untuk kita, kadang-kadang tak salah untuk mencuba sesuatu yang baru.. manalah tau lebih baik dari yang sebelumnya.. (gile poyo) hahahaha..

psstt entry nih ako draft 10.02.10 aritu.. ahahaha.. sekerat jalan.. haihh malas sunggoh ler, tak tau nak kabo mende.. Tu je le kot ek, takde bende nk burak dah.. esok-esok cerita lagi..

Benarnya takde citer best pon.. biasa-biasa je hidup ako lately nih, kes kerja sampai hilang akal, perghh.. sampai tergerak hati nak berenti keje.. tapi dok memikir hutang keliling pinggang, pastu ade pulak hati nak menambah hutang, sunggoh perasaan nak berenti koje (ko ingat laki ko tokey balak ke rohana?) hahaha.. jadi dalam keterpaksaan, saya kerja jugaklah...

Akhir-akhir ni saya rasa sangat tertekan, kadang-kadang menangis sorang-sorang kat opis nih, tak pernah saya rasa sestress nih.. Ada orang kata saya kuat ye lah kerja sorang-sorang kat opis, perempuan pulak tuh.. fuhhh.. cakap je.. mula-mula menangis kat opis, lama-lama menangis kat rumah.. hahaha.. kelakarlah, saya fikir saya seorang yang kental.. owwwhh tidak rupanya.. kalau anda jadi saya confirmed anda juga mahu dirawat dihospital sakit jiwa!. Tapi bila memikirkan boss saya yang baik itu.. haihh.. berbelah bagi hati saya ini...

Saya sebenarnya lebih kepada quality time saya bersama suami, kasihan suami saya (ya saya tahu, bukan saya seorang je yang bersuami), macam terabai je kaedahnye.. dulu ada "musim" yang saya sibok, pada saya.. okeh tidak apa, tapi sekarang nih ya rabbi, dah takde musim, rasa macam, lepas "itu" "ini"... hoihhhhh!!! GILERR!!!!

Takpelah kot, saya cuba untuk menguatkan lagi mental juga fizikal saya, harapnya saya sentiasa bersabar dengan segala ujian yang melanda..

Sampai disini saja.. sehingga bertemu dilain masa.. Luv u ollss..







3 comments:

miloaiskurangmanis said...

sabar ye ana....
tapi akak yakin
saat encik lelabah ada disisi ana
segala yg merunsingkan... mentensenkan ana... akan ilang dibawa angin malam...

ok tak.... ayat akak kali ni???

| SUE | said...

salam Bulan,

harap awak tabah yer...kiter ni senasib...alhamdulillah kita masing² punya husben yg sgt memahami..sanggup berkongsi segalanya bersama...take care...may Allah bless us

Pinkjambu said...

kak su ~ thank kak su..okesgt ayat kak su..kekeke

imanja ~ thanks imanja.. alhamdulillah ya.. moga awak berbahagia selalu.. thanks for visiting :)