Thursday, September 2, 2010

Fiske Steak House


Salam semua,

Malam ni tadi berbuka diluar lagi.. Kali ini saya memilih di Fiske Steak House dia AU2 di Medan Selera AU2 Keramat. Banyak dah blog aku tengok dah singgah sini, jadik aku teringin sangat nak makan disini.. Ajak sahabat saya Sha menemani saya..



Ini adalah menu pertama Cik Sha kita, Mushroom Soup, harga RM3.90 datang sekali dengan garlic bread.. rasa dia ok kot, semua rasa mushroom soup sama kan, nak² hat pakai Campbell tuh.. kekeke.. okeh saya pulak order Tomato Soup, tetapi mereka terlupa nak hantar, kena mintak, idak le cakap sorry ke apa, tapi takpe.. saya maafkan.. harga adalah RM3.90 juga, gambar adalah tiada *aku dah kebulor nak makan* didatangkan juga dengan garlic bread, rasa adalah biasa² sahaja..



Okeh ni pulak main course saya *kemain main course* hahaha.. Fillet Dory, didatangkan dengan mashed potato, cendawan tiram, tapi dia goreng aku rasa, sedap jugak dengan ubi kentang rebus sebelah.. Sos putih ada tabor² mozarella cheese..*mampos kenyang* Harga adalah RM12.00! Berbaloi-baloi okeh, macam macam ada.. Rasa dia, ntah, biasa² aje, mungkin sebab dah sejuk kot, next time kalau nak pergi adalah hari biasa selain dari bulan puasa..



Ini pula main course Sha, Breaded Chicken Chop, dia serve dengan salad, baked beans, fries & blackpaper sos, ok jugak katanya..

Perlu diingatkan ye teman², portion adalah banyak!!! Hoih, nak merasa teman punya makanan pon adalah tak terdaya.. hahahaha..




Kami order air buah, air belimbing & apple, benonya nak order air bebukan, bebukan tuh maknanya macam Yogurt Mango mende ntah, aku nak itu tadi, tapi takde, bulan pose katanya.. hahaha.. pastu akhir sekali adalah dessert, aiskrim vanilla bersama sos stoberi, nama eskrim nih Beautiful ICe Walla, perghh kemain nama, tapi tadi aku tengok kat menu, kalerpul, okeh tertifu disiti, tapi takpe je, aku mahapkan.. Harga air buah² kami itu RM3.00 setiap satu, harga Beautiful Ice Walla adalah RM5.90

Keseluruhannya saya suka tempat nih, portion banyak disamping harga yang berpatutan, tidak kedekut, saya macam nak kasik 4 bintang tapi ade seorang kakak tembam nih dia takmau senyum, jadik saya tolak 1 markah disitu, bak kata kawan saya, kalau penat jangan kerja tempat begini, walaupon makanan ko bagus, tempat bersih bagai tapi tiada senyuman, haihh, malas rasa orang nak datang dah kot, keduanya aku tolak lagi 1 markah sebab tomato soup aku lambat sampai, lambat takpe sebenarnya, aku bukan cerewet, cuma nak kena mintak *maknanya ko terlupa* dah tu akak tembam yang sama juga takdak senyum².. owhh.. sakit sunggoh hati ini.. tapi saya paham dia penat berpuasa :)

Okeh itu sahaja buat kali ini, overall saya suka tempat ini, dan berjanji akan datang lagi lain kali, semoga kakak tembam itu kali ini belajar² lah senyum sikit² pada pelanggan, pelan² belajar senyum okeh :P


Pada sesiapa yang teringin nak pergi alamatnya adalah :

Fiske Steak House
No K4 Medan Selera AU2
Taman Desa Keramat


2 comments:

encikbeliau said...

saya adalah sangat suka membaca blog adalah akak...

rasanya blog akak adalah makin menarik...

tq adalah akak utk blog yang adalah best...

Syerah Omar said...

sedapnya lannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!! kakak tembam mana?aku x kojer situ wey..