Friday, January 18, 2013

Idaman Suri Langkawi

Petang hari tiga di Langkawi. 

Cadangnya ingin ke Idaman Suri, membeli belah sampai pengsan. Rupanya suami yang pengsan. Sumpah rasa berhenti jantung sekejap!. 

Saya yang sedang tidur, abah kejutkan saya suruh tengok suami, melompat teros saya dari katil, tengok suami terbaring dengan berpeluh-peluh. Lap-lap badan dia sampai peluh tak keluar lagi. Saya mula-mula nak menangis, tapi saya fikir, mak dan abah ada, jadi saya tak patut menangis, saya kena tunjuk yang saya kuat walau hati didalam bagai nak roboh. 

Jangan kata alah pitam je, kasik air, lap badan eloklah dia! Jangan sekali-kali cakap macam tu kalau tak pernah alami benda itu!. Bayangkan suami korang rebah, mak dan ayah ada disitu, dengan tak tahu nak buat apa, menggelabah semua cukup! 

Alhamdulillah dia beransur baik. Minom air banyak-banyak! Selepas balik dari Langkawi buat further checkup, alhamdulillah takde apa-apa. Doktor kata panas dan kurang air. Jadinya kami tak kemana-manalah petang tu, duduk dirumah berehat je.

Esoknya selepas sarapan tibalah waktu untuk shopping!!!

Tak sabar sunggoh nak ke Idaman Suri.




 
 

 

 
 

Puas hati dapat bawak mak ke sini, senyum sampai ke telinga mak! Lepas membaraikan poket kat Idaman Suri, kita ke Ismail Group untuk beli coklat! 

Saya takdelah shopping gila-gila, masa pergi dulu dah beli poyok Vision 1 set, saya teros tuju kat warmer set, ambil yang 3 dan 2 dan 1. Tengok kat Vision takde yang berkenan, beli grilled Tefal satu. Cenderahati sikit untuk adik-adik ipar dan kakak ipar, abang dan anak-anak buah.

Hajat dihati semua pon nak bawa pulang, tapi sedar diri kerana naik kapal terbang, makanya, terus menahan gelodak rasa yang maha hebat! kikikiki.

Sebenarnya ini adalah faktor utama kenapa saya ke Langkawi berkali-kali, iye saya mahu datang lagi. Nak tambah-tambah lagi apa yang patot. Harga sangat berpatutan! 

Berkali-kali saya ajak suami pergi Langkawi lain kali naik bas, seronok naik bas, mesti saya dapat bawa pulang setengah dari kedai ini dengan gembiranya!

Tuh dia setengah kedai, berangan le ko!



2 comments:

AdanyaKauUntukku said...

berdebor.. berdebor tau..
akak nieH...kadang2 terbangun waktu malam..sure tengok semua...tengok ada tak degupan jantung...nafas masih ada ke..sampai cam tu tau.....

anak telefon pun cemas..inikan pulak suami rebah..oh nooo

btw..banyak shopping..mesti mak suka giler kannnnnn

SyaNa said...

la awat suami ko?
kalo aku pn gelabah wei.. jgn buat main pengsan2 ni
lagi2 lelaki yg mmg kite tau gagah.. benda2 sket ni depa bleh tahan
tp kalo smp pengsan ni mmg da teruk sgt la tu x tahan badan dorg

iskh ni buat aku x sabar mau soping kt sana bln 5 ni
insya Allah