Friday, January 27, 2012

Tudung Part 2

Korang, selalu beli tudung kat mana?. Aku dulu rajin betol beli kat Jalan TAR, sekarang jejak Jalan TAR pon sayuppppp jah.. lama meno tak singgah sana, bukan la sebab eksyen, tapi sebab memang tak tau mana curik masa, jauh sangat ke dok Gombak pon?. Kalau dulu balik kerja pon boleh nyinggah masa tempat kerja lama, pastu hari Sabtu pulak kerja setengah hari, memang menyinggah la aku gayanya.. Sekarang mebi office dekat dengan rumah, jadi nak ke KL semula tuh adalah pemalas lipas..

Kalau kat Jalan TAR boleh tawar-tawar kan, pehtu kalau kedai nih kerek jah, buleh eksyen p kedai lain.. hehehe.. Aku adalah 2 3 kali jugak beli tudung thru online nih, mula mula dulu gila kat Najjah sempat la aku rembat jubah selai, anak tudong sama shawl, pastu baju-baju yang aku kenan sokmo out of stock sampailah aku carik sana sini dapat baju yang simple cantik dan mampu milik iaitu Poplook langsung tak pandang kiri kanan dah, oh ya sebelum kenal Poplook sempat jugak aku rembat Zleqha, dress selai.. kekeke..

Berbalik citer shawl tadi, kadang-kadang ada ja peniaga tak berapa nak jujur kan, pernah sekali beli dengan anak tudung, tapi dia kasik aku anak tudong yang penah pakai, sebab kaler hitam tuh dah buruk.. tapi biarlah.. lepas tu ada sekali aku beli tudong dia hantar salah colour, pon tak nak mintak maaf ke apa, podah lah, takdele aku nak beli ke ko lagi kan.. Pastu aku terjumpa ada shawl deme panggey shawl pelangi, aku tak berapa ingat aku beli kat mana, sama ada Jalan TAR atau pon Uptown Sri Gombak nun, antara 2 tempat nih la, lepas tuh dah shawl haruslah ada anak tudung, ini deme panggey bandana, aku dok gila bandana Aisyah Scarf, semua colour yang ada, semua aku borong, aku paling suka yang plain.. kekeke.. hitam aku memang beli lebih sebab selalu pakai kan..

Lepas tuh aku dok tengok orang pakai satin shawl teringin juga nak mencuba, tapi takot sangat licin, baru baru nih dok la nekad menerai, sedap sangat shawlnya, tak panas, senang pakai, cumanya memang nak tak nak kene iron la, adoiii.. hahahaha.. Aku beli kat Baheera Shawl, nih bukan la nak bodek, tapi aku seronok betol kalau beli barang dengan orang macam nih, baik, serious, tak berkira sangat, senang sangat-sangat..

Ni adalah sebahagian gambar-gambar yang sempat aku amik waktu pakai Baheera nih, memang best la, maafkan la gambar menyenget gaya mintak penampo tuh ye.. hahahaha.. eeeii loya tekak!! hahahah.. Nanti ada masa aku mintak tolong Cik Lelabah ambilkan gambar lagi..  Aku sekarang carik tudung yang bidangnya besar sedikit, ke camna ek, rasa macam nak beli sendiri pastu hantar jahit tepi? ok kot ek?. Shawl yang ada kat aku sekarang tak banyak yang bidang besar, semua kecik dan singkat, kena pulak main lilit tudong separuh gitu, baru buleh tutop bahagian dada sikit, tuh pon tak berapa penuh.. hehehehe.. 

Saya rasa orang yang jual tudong online nih kena jual yang bidang besar gak le.. kadang-kadang memang orang carik pon..

Ini dari Baheera Shawl, anak tudung bandana dari Aisyah Scarf

Ini dari Najjah dari anak tudung , shawl sampai ke jubah

Ini juga dari Baheera Shawl, anak tudung bandana dari Aisyah Scarf
Ini juga dari Baheera Shawl, anak tudung bandana dari Aisyah Scarf

Ini juga dari Baheera Shawl, anak tudung bandana dari Aisyah Scarf *astaga menyampah beno tengok gambar nih* hahahaha
Ini juga dari Baheera Shawl

Ini juga dari Baheera Shawl, anak tudung bandana dari Aisyah Scarf



11 comments:

ZuNas77 said...

SEGANNNNNNNNNNN!!!!!!!

Akak model tudong,nak autograph plsssssss....kekekeke

Saya dengki benor org yg cunnnn je bila pakai tudung feshen2 ni tau....saya nak try mmg tak confident langsung laaa.....tak retiiii

Posing...posing gak....bidio cara Lilit tudong bila mau buat????

-yang benar
Peminat setiamu...kekekeke
MUAH!

Pinkjambu said...

chaiiittttttt!!!!!!! mulan sayang, saya peminat setiamu jua okeh!!, alaa mana ada fesyen2, saya dok buat gitu sebab tudong tuh singkat, tuh pon xcover abis, ekekeke.. woo nak bidio ye? buleh2, nnti saya try set sama itu cik red saya, mampos orang muntah darah menengoknya.. kekekeke

**haiilaaa, bila le kita nih nak kuor-kuir ye? dengan yan pon sama, asyik le xjadik, kemain kekaangan masa kekdahnya.. ekekekeke

ohh ye, senang bangat satin shawl nih awak, serious, tp tu lah, awak tuh tinggi, saya riso nmpk leher pulak kang.. kekekeke

Faizul said...

ingat kalau pakai stylo tudung tu, boleh tutup gusi kah? ok busy bye

Pinkjambu said...

kok pai.. nih yang nak gema 23x nih..

AdanyaKauUntukku said...

akak suka lah yang baju putih todong polkadot itu...

*erk...akak skrang tgk polkadot jee....mmg cantikkkk*

Pinkjambu said...

ahaksss kakak ila, saya pon gedik berpolkadot jugak.. kekekeke

YUS said...

sebab k'ana la saya tersampuk jgak kat baheera shawl tu.. hiks..

Deqna said...

wah byknya jenama tudung dia... saya main belasah jer pakai... murah2 sajork ..hehehe

Pinkjambu said...

baik budaknya baheera shawl tuh za, tuh akak suka beno sama dia tuh.. kekeke

deqna, saya pon main belasah sajork, tp tuh ler, dh xberjalan sana sini, main belasah online je le.. ekekeke

saya tak tipu!!nina the mummy said...

the first photo is simply beautiful...terpegun akak nengoknyer!

Miss Moon said...

bulan duk cari shawl bidang besar ek . Tsugoi ada ...nanti kak moon tag bulan kay ..nmmg besar giler

kalau rasa besar sangat ley lipat 2