Wednesday, January 4, 2012

Tak Suka Orang Potong Queue!!

Baca blok kakak Ila tadi tak sat teringat pulak last 2 week g Uptown Danau Kota, g sana selalu tak jalan dalam pon, misi kami adalah pergi kedai DVD, kehkehkeh..

Korang pernah try tak Uncle Bob Fried Chicken?. Aku nih dari sehari ke sehari nak try tapinya malas beno ler pon nak berator, punyalah ramai manusia, tapi haritu macam pikir ahh sok coti, beratur le sat, lagi pon tak le melampo sangat ramainya orang yang berator tuh.. Tapiiiiiiiiiiiiii memang le tak ramai, tapiiii deme beli sampai 3 4 5 ketoiii.. huwaaaaaaa... hat tukang gunting tuh sorang jah, tuh yang lambat sikit kot.. gamaknye Uncle Bob kalau kat tempat ramai orang kena tarok 2 orang le tukang gunting ayam tuh.. hehehe..

Okla berator le macam biasa kan, pastu kan, bila nak sampai turn aku, tiba tiba aku terperasan ada makhluk depan aku dengan selamba oink oink nya memotong aku, kitaorg berator nih dari belah kanan, dia masok belah kiri, aku nih dok mikir dia nih kawan orang depan aku tuh.. hahahaha.. pehtu budak depan aku blah dia mintak order, perghh menyirap kejap darah aku, tapi biasa lah aku, aku tak reti nak jerit-jerit ke orang, aku g sebelah dia aku pandang dia aku senyum, laki aku dok tarik aku.. hahahaha.. tuh cara sinikal aku le konon-konon.. pehtu aku kabo le laki eeeiii tipikal malaysian!! kemain mak jemah kan!! hahahaah..

Sekali kan akak belakang aku cuit le budak nih, "eeeyyy adik, lain kali berator ler, tak reti nak berator ke, tengok orang lain semua berator, bla bla bla" mampos aku teros tergelak-gelak.. dari nak marah teros tak jadik marah.. adoii le kakak..
Pehtu akak tuh kabo le kat mamat gunting ayam tuh, lain kali pandang muka, jangan kasik kalau potong queue!! hahahaha.. aku cakap le sabar le kak, abang nih pon tak dapat nak tengok muka sorang-sorang, nih pon gaya takde tangan dah ha.. gelak-gelak je abang tuh..

Ok la tuh je nak citer, gambar ayam takde, malam kan, kowser mak jemah, siang buta pon aku amik gambar gaya kat Kemeren Hailen kabos jah nih kan pulok malam buta khueannn.. hehehehe..

Aku tak taulah dengan orang Malaysia nih kadang-kadang, nak maghoh pon tak buleh, kat mana-mana pon mesti nak berebut, ce le berator elok-elok, nak nak zaman aku naik Putra dulu, astagaa, kot check dokter time tuh aku syak mau border jah nak kena high blood pressure, dengan tak sabar nak masok trennya, dengan naik tangga tak paham orang suruh kiri nak jugak berdiri belah kanan kalo hat naik escalator nuh.. haihhhh letih.. ce berhemah sikit, insyaallah kalau ikot bebetoi, kita pon senang, kita pon senang dan penting selesa..

Eh oh ya, selamat tahun baru!!

*** Err soalan pada Encik suami dan rakan-rakan, tiap tiap tahun baru wajib ambil gambar bunga api kah?. Okbai! :)))





No comments: