Tuesday, February 17, 2015

Shoes are boring, wear sneakers!

Kasut

Semalam  ada User Acceptance Test for GST kat office.
Our E-Store vendor tegur kakak punya sneakers. Eh Ana why you pakai kasut sekolah?
Chait!
Saya dah tak boleh pakai heels.
Eh whyyyy? Kemain ko kemain why dengan aku. Miahahaha
Ana this is a basketball shoes tau. Hahahaha

So ni lah dia kasut yang kakak pakai semalam
  

Kakak lately ni gila nau kat Converse, kemain motto deme "shoes are boring wear sneakers" gitiew. Kakak memang dari zaman anak dara muda remaja suka sangat dengan kasut nih. Ntah kakak rasa cool bila kakak pakai kasut ni. Tapi sebenarnya bukan lah selesa mana pon, tak macam pakai Fitflop, bagai tak pakai selipar. 

Salah satu sebab lain kakak pakai kasut ni adalah selain dari nampak cool, kakak udah start pakai socks, jadi pada pandangan mata kakak yang buta fashion ni, kakak tak berapa in kalau stokin dimatchkan dengan kasut tinggi. Itu pandangan mata kampung kakak sahaja. Tapi kakak tengok orang lain pakai molek jah, cuma kakak sendiri, kakak tak suka. Itu sahaja. Selain dari tak suka, kakak sebenarnya tak reti pakai stokin dengan kasut perempuan sebabnya melurut licin. Gitiew.

Memang ada kasut-kasut yang lain yang selesanya tahap gaban seperti Clarks, Scholl, Hush Puppies dan tak silap kakak Fitflop ada juga keluar kasut tutup yang sangat kiut pada kakak. Ntah lah tapi kakak makin hari makin addicted dengan Converse All Star nih. Ada macam2 kaler lagi yang kakak takde dalam koleksi kakak. Nanti-nantilah bila kakak dah cukup semua kaler, kakak berenti lah beli.


Yang kelabu ni adalah waktu mula-mula kakak berkecimpung dalam dunia sneakers. Hahahaha. Kakak beli kat kawan opis kakak. Jadinya kakak sedar diri sebab size kaki kakak kecik, jadi kakak redha jah walaupon kakak tak berapa berkenan sangat. Ni dema kata Jack Purcell, yang macam kakak punya masa gambar mula-mula tadi Chuck Taylor.



Selepas satu tahun kakak melenjan itu Jack Purcell, kakak rembat lagi 2 pasang, 1 high cut 1 lagi lo cut. Hamik ko, satu kaler ijo, satu kaler neon. Kahkahkah. Ada juga kawan-kawan kakak komen yang kakak ni buta warna lah, takde taste lah. So???? Ada kakak kesyah.. miahahaha.. kakak belasah jah, dah tu yang ada untuk size kakak.
 
Haaa, yang Bart Simpson ni memang dah lama kakak nak, kakak just order jah, lambat cepat belakang kira, tak sangka dapat juga size kakak. Yang ni pon dapat komentar teruk dari kawan kakak. Kawan kakak kata kakak takde taste! Sekali lagi, ada kakak kesyah? miahahaha..

Rilek jah kakak pakai dengan baju kurung. Yang ni sebenarnya suami kakak yang berkenan. Jadi kami suami isteri memang ada sorang satu yang kaler putih ni. Ni bukan kain tau, ni leather, tapi bukan lah leather sunggoh, nampak le macam leather. Yang ni suami kakak belanja sebab dah dia nak yang ni.


Kahkahkah.. Yang ni suami punya menda ntah nama, washer ke apa ntah nama jenih dia. Rilek jah pakai dengan jubah, biru + pepel. Hahahaha.. Kakak memang jenis tak kisah, pada kakak All Star memang cool giler!

 

Yang ni kat Avenue K, tengok gedik tak senyum simpol kakak tuh? Miahaha.. Suami kata esok-esok nak buat kat rumah macam ni, nak susun kasut Rohana macam ni. 

Choyyy sangat!

Sekarang ni kakak tengah tunggu kaler merah cili, Jack Purcell hitam macam suami kakak dan Bart Simpson kaler biru, lama dah kakak order tu, takde size kakak katanya. Kakak sabar jah menanti. Kihkih


3 comments:

:: CIKVIVA :: said...

samelah..wpun dh remaja purba orang kata tapi sy masih minat kasut converse ni...huhu.
#baru beli yg baru seketul kaler merah menyala..

Irfa said...

hai tuan tanah kedaung.. best lah pulak baca blog nih, nak folo lah, hehe

sbb kita pun tgh kumpul kasut converse all star jugak (wpun dah x remaja lagi sekarang tp jiwa tetao remaja)

Unknown said...

Tumpang komen..

Kita pn suka converse dr zaman remaja smpai skrg dh 30an masih pakai converse. Selesa dan tahan lama.