Monday, October 8, 2012

Teman di Kaki saya - Kasut

 
Perempuan.. dengan sepatu mana kan dapat dipisahkan.. tak kiralah kasut apa yang kamu orang selesa.. Saya tidaklah buleh dikategorikan sebagai perempuan yang gila kasut kot, saya tidak banyak koleksi kasut *boring dan kasihan kan saya?* Tak exiting kot hidup perempuan tanpa kasut memenuhi segala pelosok rumah.. kikiki..
 
Zaman kecik-kecik dulu arwah mak cukup suka belikan saya selipar bata.. Pakcik Google tak membantu pulak dah almaklumlah bukan pakar seperti kawan saya yang kat Batu Gajah tuh.. Selipar bata kaler merah dan hijau tait dog tuh.. dalam hati saya punyalah menyumpah, sebab dah besar kan *besarlah sangat, tangan kat bahu mata kat atas* Kasut pula, mak tak pernah nak mengajar saya kasut beriben-riben.. kahkahkah.. adoi,.. adoi tergelak sorang-sorang.. Semua jenis yang simple-simple, sarong sarong jah.. Bila dah masuk 15 tahun, saya kenan sangat kasut All Star, tapinya takde size, saya beli brand Bossini kaler hitam.. jadik ler.. asalkan sama reka bentuk.. pakai sampai tapak haus, suka sangat kasut tu.. sayang gila..

Bila dah 18 tahun, saya try lagi sekali nak beli kasut All Star, masih besar juga, tapi saya tak pedulik, saya nak jugak jugak, jadiknya kasut All Star idaman hati kaler "Tukois Belue" didalam dakapan.. mampooooo masa dulu-dulu aku dah berani pakai kaler ntah hape-hape? hahaha..

Sikit lebih kurang le macam gambar nih, tapi saya takde line kuning tuh..




Bila dah melangkah ke alam pekerjaan, tukar le sikit ke arah keayu ayuan gitiew.. Semestinya Vincci menjadi pilihan, nak kata tak gila kasut, bersusun juga macam macam warna didalam rak kasut, tapi tulah, sebab beli banyak kerana tapak kasut dia tak berapa nak elok.. biasalah Vincci waktu tu RM49-69 dah best sangat dah.. bukan macam sekarang RM100 lebih kowser aku nak beli, baik simpan sikit dapat beli FitFlop.. kahkahkah.. Kasut All Star saya, saya akan pakai bila hari Sabtu atau pun santai-santai, eeiii suka sangat.. sekarang nih tapak dia dah haus.. kesian.. nanti ingat nak beli lah lagi sepasang sebab suka sangat.. Dulu-dulu kerja diarea Kota Metropolitan *metropolitan la sangat* kemain bergaya kasut 4 inci pon tadek hal, naik pengangkutan seperti bas dan keretapi laju bawah tanah, naik tangga turun tangga jejantas, steady kak bedah!!. Lagipun dulu kurus.. *okeyh tak perlu mention itu* 
 
OOOOO0000ooooohhh ye.. saya ada lagi kasut murah yang dah jahanam.. brand Nose.. hihihi.. suka sangattttttt!! saya beli semua color, hitam, dark cyan dan grey, tapi sayangnya cepat rosak, itulah masalah kalau beli kasut macamtu... hu sedih... *Kelly sangat baju pink kasot ijo, hahaha... konon-konon time nih colour block*

 
Ada satu lagi kasut comel saya color putih gading, eh dah lama tak pakai, sesejak ada adik FitFlop nih.. orang nak, saya pon tak ketinggalan juga dalam kampung kampung.com saya tuh.. hihi.. Ala-ala macam kasut kat bawah nih ler, dok carik brand Vincci tak jumpa pulak.. apa ke nama kasut gini, Boyfriend shoes ek? hahaha.. *tak padan kampung ko Rohana*

Oh ye sebelum tuh, saya ada beli kasut nih, Polo tapi bundle je, bundle pon RM200 terbang.. huwawawaaaaaaaaa... tapi sebab dah comel sangat saya pejam mata rapat-rapat!! Masa nih pon time tengah sebuk banyak kerja, masalah saya, saya tidak buleh stress banyak kerja, mesti rasa nak beli sesuatu.. tak fikir..



Sekarang sejak kerja kilang nih, standard kasut adalah selipar jepun.. hihihi.. Suka betol pakai selipar.. Kadang-kadang suami pun tegur, dari atas sampai bawah dah rapi dah, tapi tang kaki takde ke yang elok sikit? hihihihi..

Oleh kerana selipar jamban saya pon dah turut haus tapaknya tambah tambah dengan stress bekerja waktu bulan bila ntah, May kot, maka dengan pejaman mata saya terbelilah ini selipar Fitflop.. Lantak, dah nak sangatkan.. pakai!! hahaha.. Memang inilah selipar saya, dok lenjan sampai lebam, inilah selipar ke office, jalan-jalan, hatta kat rumah sekalipun, jadinya sedih juga, dah burokkk... uhuhuhuhu... Eh tapi dengar-dengarnya Fitflop ada keluar kasut baru, gaya macam wedges, simple je le tapi, rasa macam nak gak le satu.. pakai le sampai tapak haus.. Oh ye, sakit lutot kurang, sakit tumit tiada lagi, memang brilliant sangat sape cipta Fitflop nih! *tuh dia kemain muji* hahaha.. 

Masa beli selipar nih dulu, kemain saya marahkan budak sales girl tuh, saje je le tanya dia, "errr dik takde ke diskaun?" Yelah kan, beli kat Parkson je pon, bukannya butik, ke memang takde butik? hahaha.. takde diskaun kak adik tuh kabo, Fiflop memang tak kan ada diskaun kak, ceh! aku kabo, ko tunggu lah nasib ko sama macam Croc nanti!! hahaha.. gelak budak tuh! Masa beli nih dulu beli dengan Nana, kitaorang g cari barang untuk kerja, alang-alang tuh beli sekali, ada dua pilihan, masa tuh, tapi pilihan lagi satu agak gedobos kata Nana, tak berapa cantik, hat yang saya pilih ni lagi cantik katanya.. *ye le duit pon cantik lagi* pejam mata je lah kak! phuii!! hahaha...

Hat gambar No 1 bawah nih yang memang targetnya, tapi bila dah pakai kaki gedobos kata Nana.. jadik ambil hat Gambar No 2 bawah tuh..


Buruk dah kamu.. berpanas, berhujan ye.. hahaha.. Tapi agak kelakr juga, kalau pergi rumah mertua, kemain saya bawak masuk selipar nih.. pasti semua orang dalam rumah tu mengutuk aku selipar buruk pon nak bawak masok umah... hahahaha.. adoi.. idak le, dulu dulu mak mertua selalu kabo, bawak masuk kasut, sini ramai orang curik kasot! hihihi..

Dulu-dulu waktu Croc tengah famous, tak berapa faham kenapa dia famous, hihihi.. tak pernah berkenan dengan Croc, sama ada yang biasa-biasa sampailah yang ladies punya, tak tahu kenapa tak berkenan.. biasalah orang kampung.com macam saya memang macam nih.. hihihi...

Gambar atas sekali hat pegang sepatu merah tuh, suka juga saya kasut tuh, Sembonia kot, tapi tak sedap pakai pon.. sedap lagi pakai selipar jepun, tapi kalau tiba saka nak bergaya pakai juga, benarnya dah lamaaaaaaaaa sangat-sangat tak pakai, wallahi sedap sangat pakai selipar.. biasalah kampung.com! :)))




1 comment:

Falsya said...

hi kak ana..alang dh jenguk umah akak nie falsya follow lah..;)

suke kasut akak yg polo tuh..