Friday, May 21, 2010

Saya Tak Mahu Marah Lagi :)

Hai korang.. semalam adalah bad experience dalam membeli belah secara online.. okeh bukan nak bising-bising disini, cumanya saya sama sekali tidak kisah dengan selendang salah colour yang dia hantar itu *okeh tipu, agak marah juga at the first place* tapi fikir-fikir balik, alah manusia, semua buat silap, takpelah kot.. cumanya bila saya terima jawapan dari email dia, hati saya tiba-tiba jadi sakit, tiada maaf, tiada tindakan susulan macam nak suruh pos balik atau apa-apa.. apa nih?. Saya email lagi dia kerana saya sakit hati :P , dia tak jawab, saya call berkali-kali juga dia tak jawab, tapi saya tengok activity dia dekat facebook aktif pulak.. oohhooooo.. ini membuatkan saya sangat marah :)

Saya pm dia kat facebook pulak, dia cuma jawab, dia dah reply, saya yang tak reply balik *wtf* jawapan dia membuatkan saya sangat-sangat marah, tak reti mintak maaf ke macamana budak nih?. Saya reply buat kali kedua, masa tuh dah menggigil tahan marah *saya seorang yang sangat mudah melenting kalau orang eksyen bodoh sombong takmau mengaku salah* saya mention pasal tak mau minta maaf, baru dia reply balik sorry, pastu suroh saya pos balik the item.. jawapan dia sangat-sangat menyakitkan hati..

Saya reply dengan kata-kata yang mungkin agak sarcastic barulah dia nak cakap SERVICE 1st OUR PROMISE.. hahaha.. langsung saya tak reply dah.. biarlah, bagus sangat layanan macam tu, ingatlah peniaga kat luar sana, anda ambil duit orang, jangan layan orang macam tuh, esok-esok orang takmau dah beli kat awak.. :)

Ada jugak experience beli selendang dengan anak tudong dah lamaaaaa dulu saya tak kawen pon lagi waktu tuh, saya tau dia kasik saya anak tudong yang dah dipakai, bukan kain baru :), saya tau colour hitam kain baru macamana colour dia.. tapi takpelah.. :)



5 comments:

miloaiskurangmanis said...

ni lah masalah bila beli online...
akak pun ada gak beli online
pun geram jugak
penjual kata free size... then bila bagi measurement... dia kata okeh jer ngan baju yg akak oder...
bila terima... mak aihhh! besor gedabak... dua orang yg montel cam akak nih bleh pakai baju tuh!
sakit ati.. nak pulang... siap dia kata... dah beli tak de pulang2 balik... lagi pun tu free size. adehhhh!

last2 sedekah jer baju tu kat anak sedara yg lebih montel dari akak....
geram sehhhh!

maaf ye... terlebih panjang bebelan
hiks

Diarihatiku1976 said...

bagus.. ko jgn marah-marah.. nati ko yg stres...

Pinkjambu said...

iskhh.. ye lah kak su, kalau mcmtu punya perangai mmg jgn harap le org nk beli lg.. sudahnya diri sendiri juga yg rugi..

diarihatiku ~ huhu.. mmg xmarah pon.. ekeke

Jaja said...

jenis peniaga mcm ni la yg bagi busuk nama peniaga lain. tah hape2 punya perangai daa. langsung x reti nak appreciate customer. mujur la baik hati ko tak hamuk dlm fesbuk. sekali papar nama dlm fesbuk, rosak periuk nasi dia..kehkehkeh

Pinkjambu said...

ya lah jaja, malas le nak reveal nama kat pesbuk, sian pulak org carik makankan.. xpelah, buleh je pakai color darkbrown tuh, cuma cara dia je xbetoi, next time xmoh dah beli dgn dia :)