Wednesday, May 19, 2010

Dalam Gembira ada Dukanya..

Hai.. Lama sangat tak jenguk blog.. hahaha.. tengah menaip nih saya tersenyum sendirian, taip, delete, taip, delete.. tak tahu macamana gaya nak tulis ntah.. Tajuk pon tak tau nak tulis apa.. pakai bantai jek.. ahahah

Saya dalam mood gembira :) saya gembira bila suami saya gembira.. Pada yang tahu, hobi husband adalah menembak.. oppsss.. mengambil gambar kaedahnya *ttibe terfeeling ADAMAYA* kahkah.. dari sebelum kami berkahwin sampailah sekarang, dari pakai SLR filem sampailah DSLR.

Dulu waktu kecik-kecik saya sangat tak suka camera okeh, nak kata camera shy pon tak, cuma tak suka lihat gambar saya, dah le burok, muka masam macam nak tikam orang, eeeiiiii.. sampailah saya mengenali beliau, tetiba saya sangat suka bergambar *okeh menggedik yang lebih* hahahaha.. Kali pertama beliau tunjuk gambar saya selepas dicuci ekspresi saya wahhhhhhhh *sambil nganga mulot* konon-konon gempaklah sangat.. hahaha.. dan disaat itu sehinggalah saat saya menaip ini saya tersangatlah teruja jika tengok kamera..

Selepas kami berkahwin, husband beli sebuah kamera Nikon D200 dan lain-lainlah benda yang saya tak reti nak menyebutnya.. hahaha.. dari suka-suka husband mula memberanikan diri untuk mengambil gambar orang kawen, simpan sikit-sikit duit yang dapat, buat tambah-tambah beli lense, apa yang tak cukup, duit tulah kami guna buat tambah-tambah, itulah rezeki kami, setelah sekian lama, tetiba dalam last year dia mengutarakan pada saya yang dia mahu menukar "gear"..

owhh saya tak kisah sebenarnya, cumanya saya cakap, kalau ada duit terlebih celah-celah kaki buleh le beli, kalau nak jual berat sangat hati ni sangat tidak setuju, ntah.. saya sayang sangat, tu lah punca rezeki kami.. jangan le buang dia kan.. Lama dia pujok-pujok saya, kasihan pon ada, tapi saya tetap dengan pendirian saya.. sehinggalah suatu hari teman beliau pon bertukar kepada system yang lain, makin kasihan saya tengok husband saya, gelak sorang-sorang, senyum sorang-sorang.. saya tanya dia sunggoh-sunggoh dan berbincang, jadi saya dengar hujah-hujah beliau dan kalau nak tunggu duit turun dari langit ntah bila tak taulah.. jadi saya setuju.. wahhh kemain suka beliau.. kekeke

Seisi menjual barang-barang beliau pon bermula, haihh.. Saya tak tahu nak gambarkan perasaan saya, 3 May aritu saya MC dirumah, tengahari tu beliau pulang kerumah, dia cakap dah ada orang nak beli body, sambil dia berkemas-kemas, dia beri body kamera tuh pada saya "nah usap-usap dia buat kali terakhir.." Masa saya pegang dia, tak sedar air mata mengalir.. *sumpah aku tak buat-buat, dia mengalir sendiri walaupon orang kata aku poyo :P*

Seminggu *eh ke 2 minggu, tak ingat* selepas "Clerance Sales" husband mengajak saya membeli belah :) *barang dia le tapi* uhukkk.. Saya senang sekali melihat dia gembira.. Dan saya sangat gembira melihat hasilnya walaupon saya ini cuma tempat test lighting jeww.. *sedih* kahkahkah..

* Cik Nikon D200 (maaf saya tiada nama manja untuk anda, tak pernah terfikir pon) walaupon saya gembira dan suami juga terlebih-lebih gembiranya, jauh disudut hati kami, kami tak akan melupai kamu okeh, semoga bahagia dengan tuan baru kamu dan jangan nakal-nakal, saya sayang kamu always.. kamu tetap dihati saya*

owh ya cik suami tersayang saya, semoga anda teros success, bertambah kreatif.. Saya sentiasa menyapot (support) anda *dengan harapan supaya awak ajak shopping kejap lagi* hahaha.. *mati le kene lempang*

Last sekali terimalah gambar poyo dari saya *okeh semua buleh muntah darah*



4 comments:

miloaiskurangmanis said...

gambo cun banget ye...
jeles akak....
sebab akak tak de gambo cun cam tuhhhh!
uwaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

semoga suami tersayang ana lebih suksess ye... my regards to him

and to ana also...
muahhhhhhhh!

SyaNa said...

saya juga ttibe senyum gembira baca nota ini :-)

Pinkjambu said...

kak su ~ muahhhhhhhhhhhhh.. thanks kak

syana ~ kahkahkah... adeihh

encikbeliau said...

sayang betul sang lelabah pada akak yek... kalo akak xbagi jual, mesti dia xjual lagik...

great post akak... saya suka baca hasil karya akak... best

semoga happy menukar system...