Monday, March 30, 2009

Takdir & Waktu

kahkahkah.. tajok tak buleh blah..
30hb, 31hb, 1hb, 2hb,
3hb (F1), 4hb (F1), 5hb (F1).. pastu... berakhirlah siksa kubor ako...
hooooraaaayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Menghitung hari nih.. nak kemas opis yang dah rupe sarang tikos, tikos pon tak selera nak buat sarang.. pastu nak settle-settlekan apa yang patot..

Pastu nak p Lumut.. yeayyyyyy.... (macam gaya nak p obersi.. kekeke.. takdelah, perhubungan tu penting dari segala-galanya.. dan sangat-sangat nak rest dari keje-keje di opis.. huhuhuhu)

Ohhh.. nak ucapkan tahniah kat adik ipar ai, dia sudah mengandung.. huhuhuh.. sebak ai occay.. Seronok dapat berita gembira.. Bakal dapat anak buah baru.. huhuhuh

Buat pertama kali dalam hidup sejak dah kawen ni tanya kat Cik Lelabah, "awak takde rasa apa-apa ke saya tak lekat-lekat lagi nih sampai sekarang?". "Tak pernah tanya saya apa-apa pun..".

Dia teros pegang tangan ako. Dia cakap " saya tak mau lah tanya benda-benda bukan kerja kita, lagipun isu ni sangat sensitif, awak tu mudah menangis, saya tak maulah tengok awak menangis.. "huwaaaaaaaaaaaaaaaaa.... tak sempat dia abis cakap, ako dah berjurai-jurai air mata.. sebak ok..


Terima kasih lah ye sayang sebab sangat-sangat memahami..

Korang nak montah ke nak apa ke, silakanlah.. ako..... ntah.. saje nak bersedih-sedih..

MUNGKIN belum rezeki kita.. Kepada Zahiela.. be strong ok...


***** seperti biasa gambar takde kene mengena dengan tulisan diatas, biasa le, ai kan gediks..

26 comments:

syerah mummy lana bini senol said...

sayang, lebiu ok.kalau bole, kalau sudi , kalau ko nak angkat aku sebagai anak angkat,aku x kisah lan..terpulang la.sanggup je aku panggil ko dgn nama mama,atau amma..:P

bulan said...

:@) kekekek lebiu too yang..

nzh1979 said...

haihh..sebak ok
yang oit..pape pon aku sebagai stujes slalu la berdoa yang terbaik utk korang berdua..insyallah.. bila 'masa' dah kena@sesuai,ada rezeki utk korang k..usaha tangga kejayaan ;) usah la risau2 laling
simpan doit byk2 oit.. sok nak banak..moh pi private..bayo mahal tapi berbaloi..huhu
pesanan utk "abang ujang".. "adik arip" perlukan dia.. skang dah "kurang kaseh sayang" aku tak daya dah nak layan arip..ekekke
se ya two weeks from now..eheheh

Sebi@Murnie said...

haku pon dah jurai2 airmata nih....bila cakap pasal anak..terkenang anak yang pergi..bila la nak ada ganti....

bulan said...

zam ~ huhuhu.. tengkiu yang.. sian arip ek, kurang dah kaseh sayang.. kekekeke.. jumpa dsana.. huhuhuh

sebi ~ jgn sedih ok dik, cuba lagi.. huhuhuh.. semuanya takdir kita.. kita enjoy life..

Hashauda said...

semi... sabar laa... mungkin belum masanya lagi.. setiap yg berlaku ada sebab musababnye..
InsyaAllah.. one fine day.. :)

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

be strong juga yer bulan .. betul2 sokong kata cik lelabah itu .. btw nanti kalo gi lumut kot2 jumpa syerah kim salam yer .. kalo baik hati leh kirim cheese tart sket ... heh..hehhhhh ;-)

SyaNa said...

"kite enjoy dulu..!!"

*dlm ati sedih benornye..*

qisya's mada said...

usaha escalator kejayaan...cilok ayat aj zaman dulu2... ekekeke

bulan said...

sha laling.. tengkiu ye.. huhuhuhuh..

yeahh.. myb 1 fine day..

bulan said...

diana mummy adam ~ huhuhuh,, mekaseh bnyk diana, hahaha.. insyaallah.. nnti kabo ke dia.. ala sian, ngidam ye..

syana ~ sama² le kita berusaha syana.. uhuk..

yan lentik ~ mekaseh yang... keke

mekaseh ye seme, tgk komen² mcm ni lega sikit hati, tenang sikit jiwa.. mekaseh semua.. muahhh

Cik Mak said...

cik bulan sayang...jgn ler bg teman ni meleleh ayor mate pulak!
sedih benor teman dengor cheghita mike tu. insyaallah kalu smpai rezeki tu adalah la...wat waktu ni kepit memanjang dgn cik lelabah tu dulu. blh gak cik mak tompang kasih syg dgn mike tu

shiemz said...

Bolan, aku dokan hang ngan uj@ng cepat2 dapat baby... InsyaAllah...nanti ade la tuh tempias2 adik ipar peknen tue... Yg penting hang usaha k...

eryn_comei said...

kak sami.. ai lap yu tau.. bila pi lumut? tak mau mai eypoh ke? leh comolot.. ehehehe
banyak hikmah napa semua tu berlaku taw. byk2 berdoa ek. mungkin dia nak bagi ko lebih2 manja dulu ngan cik lelabah..
take care hokeh..

bulan said...

cimak ~ huhuhuh cikmakkkkkk.. miss yuuu.. moh le kita berkaseh-kasehan.. kekekeke.. tengkiu cikmak..

shiemz ~ mekaseh ye shiemz.. huhuhu.. sebak betoi..

onni eryn ~ ptuih le onni.. kekeke.. siap sms ai taww, geediks la onni ni, dah tua2 pon gediks.. onni, mekaseh taww.. haah ako p lumot, ipoh tu xtau le lg cmna, kekeke.. myb teros g pangkor kot.. xtau cmna citer nih.. kekeke.. tingin (bukan tengen) jumpa ko taw onni...

mekaseh semua.. xsangka seme sayang kat ai.. uhukk.. sayang korang weh..

eryn_comei said...

biasa le.. ai dah tersampuk geduk sama karina ngan karisma..
ptuihh.. perasan.. aku jugak onni.. ehehe..
anyway be happy hokeh.. selamat jenjalan
walaupun cyberfriend i tetap lebiu.. heh..

Faizah said...

aku plk yg sdih bace dialog ko laki bini..moga Allah makbulkan kehendak ko kakak pink

bulan said...

onni erin ~ ptuihh onni, comey mende dah tua ganyut ko tuh.. kekeke.. onni, ai lebiu too okeh.. uhukk.. mekaseh yang...

faizah ~ huhuhuh... mekaseh taw.. lebiu faizah..

fauzi-maya said...

takpe...Allah nk bagi enjoy dulu;)

gEe said...

soklan rope gitu kolo teman..time tye kat laki,time tu teman dh leleh dh..tu lom dgr jwpan dr laki lg..ate 'pompuan itu fragile' kan..mmg roper gitu le..yg membaca blog kolo yg pompuan la..sure2 sebak + emo jp membacanya..inikan pulak tuan tanah..ye dakk!

hrp bulan kuat dan tabah menghadapi sume ni..moga Allah memberi jalan pd kamu..amin..

p/s: teman ada tuko sket link blog..pls take note okeh..tq

bulan said...

fauzi-maya ~ thanks kak..

gee ~ gee.. huhuhu.. itulah dia.. mekaseh byk yer..

tukor link blog? ok gee noted

tnihartini said...

sesejk kebelakangn ni ako mmg jrg bukak blog2 sapa.. nk update blog ako pon ntah biler... ni baru baca nie... sabo yer bulan...InsyaAllah... ader tuh.. anggp ler kakak sepol sebgai semngt ko..ako sentiasa doakan ko agar cpt dpt baby.....

tnihartini said...

lama dh x jengh blog kwn2 ako nie... blog ako sendri pon dh bersarang... bulan... InsyaAllah... ader rezeki tuh... lambt ngn cpt jer... anggp ler kakak sepol tuh sebgai semngt tuk ko.... kekekke.. jgns edih2 yer.. terharu ako dgr ujang kabo gitu....

tnihartini said...

sabo yer... InsyaAllah ader tuh... lambt ngn cpt jer.. ko anggp kakak sepol tuh sbgai pembakar semngt ko yer... kekekeke... ako dh lama tol x jengah blog kengkwn... blog ako pon dh bersarang.... ako sentiasa doakan ko ngn ujang yer....

~Eila @ Along~ said...

bulan..tq ye..aku pun doakan ko ade rezki nanti..takpe..ade hikmah di sebaliknya kan..moh kite doa agar ade rezki kite

bulan said...

Kak Tini ~ mekaseh kak tini.. huhuhuh.. ai on terharu.. kekekke

Iela ~ moh iela moh, usaha eskeleter tangga kejayaan bak kata aj.. kekeke