Thursday, March 11, 2010

Saya nak Makan

Arghhh keinginan saya untuk makan tepung bungkos adalah meluap-luap.. kemain kawan saya Syerah bersuka ria makan tepung bungkos.. sedapnyaaa.. Saya juga adalah teringin untuk makan rojak mamak dengan cendol, wah memang kena sangat rojak dan cendol nih.. Tapi tu lah, masih tak dapat-dapat lagi..

** jangan kata saya mengidam ye, malas nak jawab soalan-soalan menyakitkan hati**

Banyaknya benda yang saya teringin nak makan.. ahhh lama sungguh dah rasa macam dulu-dulu, arwah abah kalau balik dari kerja mesti jinjing beg plastik makanan.. hahaha.. seronoknya.. kami anak beranak memang suka makan, abang saya kalau beli rojak dan cendol gaya bawak beg plastik macam baru balik shopping!! lol
biasa dah gitu, kalau beli sebungkus mau terkulat-kulat kata mak saya orang memakannya, kesian..

Seronok kalau kenang-kenang zaman kecik-kecik dulu, saya memang tau seronok je, saya dilimpahi kasih saya dengan orang-orang yang saya sayang..

Sekarang ni arwah abah dah takde, jarang benar orang nak melayan 'kemengadaan; saya itu.. kekeke.. Mak memang jaki dengan saya dari dulu.. hahaha.. takdelah.. cerita pasal mak, ye lah sesejak duduk sendiri nih kan, kalau sempat masak, tak sempat makan luar, ikot mana dan je lah. ada sekali tuh saya teringinnnnn sangat nak makan bayam tumis air? ke bayam goreng, ntah la, tapi bayam la, tak kesah la masak apa pon.. saya balik umah mak tak bagitau pon masatu nak balik, tengok kat dapo ada bayam, ya rabbi, nanges-nanges masatu, mak tanya, kamu ni kenapa? bergaduh dengan laki ke? cakap bebetol adik, mak tak suka nih balik-balik sini tetiba terpacol (tercongok) hahaha.. Dulu kalau Cik Lelabah saya outstation, saya balik kerja dengan segeranya balik teros kerumah mak.. hahaha.. tak kasitau pon, ttibe dah muncol..

Hari ni, saya stress balik, tengok jadual untuk tahun ini, rasa nak pengsan, haruslah saya busy balik seperti last year, down sekejap saya, ye saya tahu saya kerja dan itulah rezeki saya, tak baik merungut tentang kerja, bukan saya merungut, tapi memang takde masa sangat-sangat, nak nak pulak nanti Cik Lelabah akan outstation dalam tempoh masa yang agak panjang, mati la saya, saya pulak mungkin sibok dengan F1, kalau dah balik pukol 10 ke 12 malam, macamana saya nak menumpang rumah mak? huwaaaa..

Oklah, tu je luahan saya pada petang ini, nak cakap saya stress je benonye.. kekeke..

Selamat berhujung minggu semua, saya kerja (nanges) huhuhu









4 comments:

Nana said...

kak musti dtg pojek mandi manda...ehehehe

bulan said...

nana, pojek itu 17-18 ye? huwaaaaaaaaaaaaaaaa... cik lelabah outstesen.. huhuhuh

Anonymous said...

bestyer tepung bungkus..maner nak dapat wey..ishkk..-yanz-

bulan said...

sedapkan yan? huwaaa.. ako ade dengo belah selayang ade tepong bungkos sedap, tp xtau belah mana.. uhukk..