Friday, March 19, 2010

Tragedi Mee Goreng bertukar menjadi Cekodok Udang

Mekaseh Boss, hehehe.. Bos saya belikan saya wireless mouse kaler pinkjambu, ah sudah, abis seme barang-barang saya yang dia belikan haros berunsorkan kaler pinkjambu gitew, telekong pink, kerongsang pink.. aiyohhh.. apa-apa pun terima kasih..

Semalam, balik koje, Cik Lelabah saya outstesen, jadinya saya kena balik sendirian dengan menaiki cab, memandangkan saya telah lama tidak memasak, maka binatang2 didalam esbok memang tiada, singgah dikedai kepingin sekali nak membuat mee goreng, tengok ada sotong dan udang, besar2 juga, wah saya dah terbayangkan mee goreng, mesti sedap, pilih udang juga sotong, daun kucai, tomato, cili padi, mee juga saya ambil tapi letak kat tempat sayuran, minta juga pakcik tu bungkoskan bawang besar, lepas bayar saya bergegas ke rumah.. sampai dirumah salin uniform, nak siang udang juga sotong, belek2 barang, tengok mee tiada.. huwaaaaaaaaaaaaaaaa.. hampanya saya, nak keluar balik memang malas sebab dah tukar uniform.. :(

Jadinya saya siang juga udang dan sotong tersebut, maka mee goreng bertukar menjadi cekodok udang, ingatkan nak buat sambal sotong, tapi tetiba macam malas pulak nak blender cili (maklum selalu mak bekalkan) ahahaha..

Sesambil tu saya buat sambal kicap untuk makan bersama cekodok udang saya, saya buat lebih untuk diberi kepada abah mertua saya, mak mertua saya kata abah kata sambal kicap saya sedap (terangkat kain.. ooppsss) hahaha..













Kaler hijau kuah tu bukan jus pandan ya teman-teman, itu adalah jus cili padi.. hahaha.. buat kuah kicap.. tapi cairlah, selalu saya buat kuah kicap (resepi Syerah) masa saya nak buat nasi ayam perap ayam yg direbus dengan kicap, sos tiram, lada sulah, madu, air lebihan perapan ayam tuh saya campurkan dengan cili padi tpnya saya tambah bwg putih seulas, cili merah, gula.. yang tu lagi sedap, yang ini first time buat, suami cakap sedap tapi pedas giler nak mati.. ahahaha.. balik ni nak alter balik.. kekeke..

Selamat berhujung minggu untuk semua..


1 comment:

miloais said...

lenkali... dah buat sedap2 tu
ajak le akak makan sekali....
hehehehe