Friday, November 2, 2012

Sushi anyone?

Saya bet semua orang pernah makan sushi! Saya yang kampung.com ini baru pertama kali mencuba! Walaupun shusi itu kelihatannya cantik, comel dan kiut, saya tak teringin nak mencuba, tekak rasa tak lalu! Owhhh rugi!

Ada satu hari tu cakap dengan suami, sedap tak sushi? Suami memang suka makan sushi! Sedap katanya, saya pun berkata nanti belanja saya lah ye.. Hihi.. Maka last week kami ke Wangsa Walk untuk men top up salad dan wrap yang dah nak habis di peti ais rumah, suami kata nak makan Subway, saya kenyang lagi sebab tengaharinya makan nasi, jadi suami meng offer saya untuk makan kat sushi, berdepan dengan Subway Wangsa Walk! Nama kedainya Octopus Sushi kot.. Hihi tapi adalah perkataan Octopus tu..

Owhhh kampung.comnya saya!! Makanan yang dia gerak gerak kat keliling meja tuh, pertama kali makan, sedapnya!! Ehhh oh ye, kampung.com saya terserlah bila menggunakan chopstick!! Kahkahkah! Pasal ntah chopstick dia bersambung, susahhhhhh!! Dah le baru belajar! Chopstick kat Jonnys tuh buleh le pakai jugak pelan pelan! Hahahaha...

Lepas dah makan yang kat atas meja pusing pusing tuh, ambil set pulak, suami ambil set salmon pebende ntah, saya ambil set sushi juga! Alahai silap, patot ambil set tempura ke, octopus yang kecik kecik tuh ke, nak sushi ambil yang pusing pusing tadi... Takpe next time! Sudah jatuh cinta dengan sushi!

Owh ye nampak juga ada okonomiyaki! RM12.90, hahaha, dengan eksyennya tak mahu try, sebab saya pandai buat dah okonomiyaki tu, Sarah ajar buat, owh sedapnya!!

Bawah ni set sushi saya, ada ayam goreng juga, sumpah ayam goreng dia sedap nak meninggal!! Arghhhh... Rasa nak makan sushi lagi!!!




- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

SyaNa said...

selalu mkn sushi beli kt market tesco tu je
hahaa kalo mkn kedai gini harus la sedap nk meninggal kan

Pinkjambu said...

tak pernah teringin kat tesco ke jusco ke, sebab mcm rasa tak leh masuk kat tekak!! hahahah.. rupe2 tak cuba tak tahu, sedap rupenya!!