Monday, August 11, 2014

Selamat Hari Raya

Assalammualaikum

Selamat Hari Raya.

Mohon ampun jika ada kekhilafan selama kita berkawan, sama ada sedar mahupun tidak sedar, ragam manusia, terkadang kita tidak sedar dengan percakapan, perbuatan yang telah kita lakukan. Itupun jika masih ada yang membaca blog ini.

Aktiviti ramadhan tahun ini dipenuhi dengan membantu mak dan abah mertua membuat pes dan lauk pauk frozen.

Mereka tak mintak pon, aku sendiri willing nak buat, sebab kesiankan mereka, sakit pula keduanya, payah nak bangun2. Aku berpeluang kaut pahala 2 minggu je, selainnya adik ipar yang bongsu tak bagi, dia nak buat, itu pon puas beliau ber negotiate dengan aku. Biasalah masing-masing tamak haloba nak mengaut pahala berganda-ganda.

Bukan lah nak kejar pujian benarnya, dah memang tanggungjawab, disamping kesiankan mak dan abah, kesian juga kat adik sorang tu. Penat? Jangan cakaplah, gaya nak patah pinggang okeh! Tapi bila dah siap tuh rasa bahagia sangat, nak2 bila orang kata kari ikan sedap, sup ikan sedap, asam pedas sedap! Tuh dia, tadi kata taknak pujian! muahahaha..

Kalau arwah mak aku ada lagi mesti dia sujud syukor tengok anak dia yang samseng soon nih dah transform sikit.

Selain dari aktiviti tolong mak abah, terlibat juga dengan aktiviti kawan-kawan office. 1 day 1 juz katanya. Kitaorg start before Ramadhan, jadi aku boleh commit 5 ain per day. Seronok juga aktiviti macamni, bila masing2 dah habis baca Quran, masing2 akan update kat group, done juz 12 contohnya. Dengan secara tak langsung kita akan rasa semangat sebab kawan kita ni dah habis, kita tak nak baca Quran ke? Gitu. Kalau hari Jumaat memang menangis lah kehausan, dengan 1 juz + Al-Kahfi. Tapi bila naqibah (Sarah-budak office hahahaha) kata, Kak takpe kak, haus kat sini, kat syurga nanti akak boleh pilih apa2 air yang akak nak, terus semangat lagi.. hahahaha

Jadinya dengan semangat jitu masing2, maka semua orang khatamlah pada bulan Ramadhan haritu. Alhamdulillah.

Cerita Raya saya pula?

Sedih sendu menangis di pagi raya..

Suami dah sampai, esoklah sambung

Selamat berbuka semua!

2 comments:

saya tak tipu!!nina the mummy said...

Lamanye hilang......jumpe esok with entry raya!!!!

mak bidan tersohor said...

hurm sasoh ke suun?