Thursday, August 21, 2014

Opok budak Bulu Gemuk yang Manja

Ramai kawan-kawan tanya, eh dah bela kucing ke sekarang?

Jawapannya, takdelah, ini kucing kawan budak ofis.

Bujang.

Lelaki.

Sebenarnya berkenalan masa 6 hari tu, tak berapa ingat. Budak2 bujang kat ofis ni, diaorang bela berekor2 kucing, macam2 jenis kucing, berkenalan dengan yang ini sebab tuannya bawa ke ofis untuk tumpang letak dalam 2 3 minggu kalau tak silap.

Masatu Gombak tengah hot dengan virus kucing, jadi kucing-kucing kat rumah diaorg ada beberapa ekor yang mati. Si budak Opok ni terselamat dari virus tu, tu yang bawa ke ofis untuk asingkan dengan yang lain2.

Aku sebenarnya bukan tak sayang kucing, sayang sangat, suka kucing, tapi kucing aku masa kecik2 dulu pernah mati, sekor hilang. Jadi lepas pada tu, aku memang taknak ada hubungan perasaan dengan kucing. Sakit dia kalau hilang atau mati, perghh.. tusuk jantung woo!!

Jadi kalau takat belai2 macam2 gitu tu, biasalah, nak dukung ke apa, memang jangan harap!

Tapi si budak Opok gemuk nih, sebab masa tu dia macam sakit kan, kita jatuh kesian, selalu lah dukung2 dia, kalau time lunch atau balik, selalu bukak sangkar dia dokong2 dia, memang jatuh sayang lah. Sikit!

Pastu tuan dia minta tolong pulak kat kita untuk jagakan dia masa cuti raya haritu. Jadinya, hari Sabtu sebelum raya tu ambil dia kat ofis, hari Ahad malam hantar semula, balik dari kampung ambil dia semula.

Bila dah bawak balik rumah, dah tidur, meleseh semua dengan kita, mau tak sayang?????

Sayang hoi!

Lagi satu dia ni berperasaan okeh!! Dia nak main, tapi dia tak pandai sorok kuku dia dan gigi dia, jadi bercalar balar jugalah tangan ni, dia besar, kita terkejut, jadi teruslah marah dia, jentik telinga dia, bila kita marah, dia paham, tunduk, lepas tu datang kat kita, nyondol2 kepala, bangun duduk atas riba, cium2 kita, ya rabbi memang aku sayang gila kat budak Opok nih!




Gini le tidonya kadang-kadang. Nak nyelit kat kita, amik tangan kita, nak pegang, kemain ko nak pegang tangan orang, kuku tak reti nak nyimpan!


 


1 comment:

Unknown said...

memang nampak cm manja sangat kucing tu...anyway Salam kenal, saya blogwalking kat sini. Jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...