Tuesday, May 13, 2008

Kelapa Bali... Kelapa Sawit.. Limau Bali???


(Sekadar gambar hiasan)
Malam tadi terdengar lagu dari Kumpulan Amuk, tak ingat tajok apa tapi ingat sebahagian dari lirik dia.. tinggi tinggi.. kelapa bali.. gitu ler, lelain tak ingat dah.. senyum kambing sendiri.. Tadi pulak masok Cari, trip Kak Dew memancing awex.. ooppsss.. ikan katanya.. kekeke.. Tetiba nampak dia tempek gambo kelapa sawit, tak tau le pancing ikan pancing buah.. tetiba teringat lagi.. adoiiyaii... terus masuk blog, ni tengah dok tulis ler nih.. kekekeke..

Dah lama kisahnya, taon lepas, "tahun" maksud ako.. ikuti perbualan dibawah:

FIL : Ana.. nanti tolong abah cakap kat Padil, cari sikit buah kelapa bali..
AKO : Kelapa bali????.. hmmm.. ok abah..

Ako carik Padil kat sebelah, teros khaba kat dia:

AKO : Padil, abah pesan balik kang tolong carik buah limau bali tau...
PADIL : Ok kak ana.. berapa bijik?
AKO : Ntah.. beli le dua bijik
PADIL : Ok kak ana..

Padil tu anak pada jiran inlaws ako, dia keje partime kat tempat ako taon lepas.

**************************************************************************************************
Esoknya, ako kene gelak kaw kaw punya.

PADIL : Kak ana oiii.. abis satu rumah gelakkan kak ana, abah bukan nak limau bali ler, abah nak buah kelapa bali...
AKO : Hoiiii!!!! mende kelapa² bali? Betol le limau bali.. ako tak pernah dengor kelapa bali!!!!
PADIL : Abah kata sape nak makan limau tuh?. Ako nak kelapa bali nak kasik makan burong...
AKO : ???

Pastu sapa ntah khabo kat ako kelapa bali tu buah kelapa sawit.. Astagaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...... Ako ke yang bersalah?
Mana le ako tau org kat tempat nih panggey kelapa bali, org kat tempat sinun panggey kelapa sawit, yang ako tau nama dia ialah kelapa sawit.. sekian..

Adakah ako yang bersalah wahai temen-temen???
kekeekke... cis!!!!! Sebenarnya ako ni kurang alert sikit benda² yang bukan berkaitan kerja, masa tu ako betol² bz gilo nak mampuh.. kekeke... Maka jadiklah kisah Kelapa Bali kepada Limau Bali.. kekekeke...


*** Gambar diatas tiada kena mengena dengan kelapa bali, limau bali mahupun kelapa sawit.. kekekeke..
*** hekelleh.. mende le date kat blogspot nih, lewat sehari? ako boh date ni ari, maka dia akan kor esok.. adoiiyaiii.. tulong sesape.. kekekeke..

1 comment:

Syerah+Zainul+Lana said...

ko besalah aku rasa..ekekeke

aku pon fes time dgr le kelapa bali..ape susah sgt ke nak sebot kelapa sawit?:P