Thursday, June 12, 2008

Layan Emosi

Kenapa saya sayang kawan saya?. Ntah.. takde sebab kukoh.. Kenal pon kat dalam tenet, baru je pon kenai, takde la lamaaaaaa macam doblas 12 taon. Pernah juga tersentap, kecil hati, tapi kami selesaikan dengan cara yang sangat dewasa.. acehhh.. cakap depan-depan le maksud ako tuh..

Ni lah muka 2 orang malaun yang sanggup susah payah sama ako.. Takdelah ako nak puji lelebih, karang lain jadinya, kot jadi benda yang melukakan ako, mau tejon tasek.. Tapi hanya Tuhan yang tahu betapa ako hargai keihlasan korang.. Ingat-ingat balik memang ngalir air mata, Yan hari-hari call ako, sms.. AJ amik masa yang lama call ako, enpon sendiri dari Penang sana.

Ako masih ingat kata-kata kawan ako dari Seberang Tambak "sometimes, everybody makes a huge mistake, life must go on". Ye.. kadang-kadang, tapi kesilapan yang amat besar dalam hidup ako dan ako tak pernah kesal dengan kesilapan ako, EGO?.. tak.. bukan masalah ego kat sini, kerana dengan kesilapan yang satu itu barulah ako kenal true colour orang-orang yang berada kat sekeliling ako.. Kawan jadi lawan, saudara mula menyisih, yang ako ada cuma MAK dan dua orang kawan ako di bawah ini. Sayang kat korang oi, ako anggap korang cam sedara sendiri.. mekaseh bebanyak.. Sekarang ni sentiasa beringat, walaupon kita kenal orang dah lama, tidak semestinya orang itu jujor dan ikhlas dengan kita..


Lepas 3 orang, bertambah 4 orang, 5 orang, 6 orang dan 7 orang.. hahaha.. big happy family huh?. Harap-harapnya persahabatan kita kekal buat selama-lamanya kawan-kawan.. ako sayang korang semua...

4 comments:

Unknown said...

Shantek gambo sifu aku ambek... menghelitttt... hehhee... sonok hang ade kawan baik mcm tue kan... hang nak tahu x? aku belum jumpa lagik kawan baik dlm donia nie... kecuali somi aku la... Aku takut nak gelar sesiapa pun kwn baik aku... SEBABnya HANYA AKU YG TAHU.. heheheh.. aku lak layan emosi bulan.... bagus tajuk hang nie.. watever, hepi friendship k.. :D

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

klau kiter mgenali sesorang tuh..pasti prsaan syg tu akan timbulll..wlau hanya sedetik

eiseais said...

sedihnya baca :(

Anonymous said...

shiemz ~ ako hargai persahabatan yg org hulurkan, klo org hulor najis, g mapoh le.. ekekeke..

lovelycornerzz ~ betol tu..

eiseai ~ akak sally.. saya pon sedih.. ekekek..