Tuesday, December 30, 2008

Gile!!!!

Tadi jenguk-jenguk blog Deqna baca pasal peragut. Tiba-tiba teringat lak citer pagi tadi..

Tadi pukol 3.30 pagi ako tengah tido, tiba-tiba terjaga, dengar orang ketok pintu sikit punya kuat, gegar mangga kat grill, tingkap bagai, ako ni fikir menantu makcik (jiran mak ako) kat sebelah, ye lah kan, kot le apa-apa, tu ako gagahkan jugak bangun bukak pintu. Bila ako bukak pintu, tengok tercegat 2 orang lelaki, sorang tanpa baju dia cakap tolong la dia, kaki dia terseliuh, dia kawan budak sebelah, mintak mak ako tolong urutkan... haaaaaaaaaaaaaaaa??????????? gilerrrrr!!!!

Ako cakap mana buleh, rumah ni takde lelaki, kalau betol kawan orang sebelah call la dia, dia mintak tolong gak, ako naik dah hangen, ye le, penat ako ni tak hilang lagi, dengan kerja, dengan adik ipar kawen, tido tak cukop, terganggu lak pagi tadi, ako cakap "tolong la, jangan kacau", pastu dia pon pegi.. Kecot perot gak semalam, Cik Lelabah takde, tidor rumah mak dia, masih ade kerja tak settle lagi. Tapi takde le call dia pon, takot kang dia risau, ni sampai sekarang dia tak tau lagi, balik kang le baru citer kat dia..

Macam-macam le sekarang ni, ako pesan dah kat mak ako, kalo siang-siang buta pon sape-sape le, nak mintak tolong ke apa, jangan le bukak pintu. Kejam ke ako nih?. Ako ni sampai sekarang rasa bersalah la jugak, ye la, mana le tau kot betol-betol budak tu dalam kesusahan, tapi, dia kena paham le, kol 330pagi dik, tak kenal pulak tu, jangan le dok buat pasai.. haihhh...

Pesan le kat mak pak korang ye..

4 comments:

Deqna said...

isy betul tu, sekang ni macam2 taktik tau yg derang ni pakai.. kita pun kadang2 memanglah nak membantu tapi takut nanti membahayakan diri sendiri pulak...

bulan said...

betoi tu deqna.. geram pon iye gak.. iskhh

SyaNa said...

iskh..jgn la dok bukak pintu siang2 buta pn..
skrg ni kena jd selfish sket..lantak la org kate sombong ke hape..janji selamat

bulan said...

ye le syana.. mcm2 hal skang nih...