Saturday, January 10, 2009

Paizah dah Kawen

**** UPDATED












Bersawang dah blog saya.. 27.12.08 yang lalu, termetrailah ikatan janji antara adik ipar saya dan suaminya. 26.12.08 tu ako dah stat berkampong kat umah in laws saya. Sangat penat ok, bukannya penat kat sana, kat sana ako tak buat keje pon, kekekeke.. Penat kat opis benonya, haihhh... Hari Khamis Christmas eve tu, balik dah pukol 1 pagi kot, bukan keje, lepak kat Taman Melati, letih le asik berkampong kat opis je, nak gak melepak, otak dah tepu dengan keroje je.. huh.. Tapi saya lepak dengan Cik Lelabah saya le.. hahaha.. Jadik le...

Oh ya, mak saya takde kat rumah, ikot abang saya p Melaka. Haihh, sekejap-sekejap dapat MMS "mak tgh bercuti", "mak sedang berehat", tapi yang buat ako sama Cik Lelabah gelak berdekah "mak tengah makan aiskrim saie".. cis, saje le tu abang saya tu, mementang saya ni baru pes time kene tinggai.. kekeke..

Kononnya nak masak Nasik Lemak untuk breakfast, langsung jadi "brunch".. kahkahkah.. Gile bangun lambat.. Esoknya saya ambil keputusan untuk memonteng keroje, siap-siap teros cabot ke Ampang.

Jap nak ingat mende ako buat kat umah in law ako.. oh ye tolong masokkan barang-barang untuk berkat dalam paperbag, pastu borak-borak, tolong pakaikan inai kat pengantin, tu je le kot.. kekeke..

Kat sini seronok suasananya, masih lagi bergotong royong, lama dah tak rasa suasana kenduri camni, sebab sekarang semua orang prefer catering. Oh ya ako order kek kawen dari Kak Ellie dari de'Heart Kek Cawan, tak tau nak cakap apa, sangat sedap!!. Two thumbs up!! Terima kasih banyak-banyak ye kak, sudi melayan kerenah saya.

Hari Sabtu pagi tu, buat khatam Quran, lepas Zohor nikah, esoknya sanding. Adik ipo saya memaksa saya untuk jadi pengepitnya.. haihhh.. dengan baju ako yang dapat last-last minit, giler tol pakai jubah.. udah gaya ustazah.. huwaaaaa... lepas je berarak ako teros tuko kasot pakai slipar, kahkahkah.. lega rasanya, dah lama tak pakai heel, sesejak keroje kilang nih, tak lalu le nak pakai heels.

Ako hanya dapat makan pada pukol 6 ptg, perghhh, lapo giler... Jadi ako tak tahu menahu lauk pauk apa yg mereka masak, masa Mak ako sama Abang dan family dia datang, Kak Ipo ako yang tolong amikkan nasik untuk mak ako, jadi dia pon tak tau le lauknya, masa ako datang kat dia, dia tanya ako :

mak : adik, tu apa org tu makan, cendawan hitam ke?

ako : bukan le mak, tu isi tahu (taufu fa) dengan gula merah, mak nak ke?

mak : boleh le jugak (tapi mcm gaya terpinga-pinga) kahkahkah

Petang tu baru ako tau memang ade cendawan hitam, frankly ako memang baru pes time makan mende ni, ako jenis suka mencuba makanan, saya tidak cerewet orangnya kalau bab makanan, perghhhhhhhhhhhhh... sangat sedap ok, pedas giler nak mampos, ako yang tolong buang tangkai cili api kontot (kampung) tuh.. patot berasap telinga!!!. Oh ye ako tolong tak sampai 5 minit kerana adik ipo saya paksa saya untuk melepak dengan dia.. kekekeke...

Balik tapaukan untuk mak cendawan hitam tu, gelak-gelak mak ako, haihhh.. ntah hape-hape ako nih... tapi laku le cendawan tu, tinggal sepiyuk kecik jek...
Kepada Faizah dan Raus, tahniah, semoga kalian berbahagia menempuh alam baru dan berkekalan hingga keakhir hayat..

Oh ye, gambar nanti-nantilah ye, takde lagi kat tgn ako nih...

No comments: