Friday, January 30, 2009

Dimana dia Helmet Merah Saya..?

Semalam saya ter-sedekah helmet saya dekat pakcik teksi. Saya ade gathering bersama kawan-kawan Forum saya kat KLCC. Saya bergegas pulang untuk menukar baju. Cik Lelabah saya kata p le balik tukar pakai elok sikit, huh.. ini semua dia punya pasal, kalau dia kata OK je semalam, mesti saya tak jadi balik, harus saya dengan selamba badak meredah KLCC dengan jeans koyak bersama t-set dan selipar itu.

Pukol 530pm saya bergegas keluar kilang, tiba dibawah, alangkah terkejutnya saya, hujan yang saya tengok dari atas tadi renyai-renyai bertukar menjadi maha lebat. Takpe lah, hujan itu rahmat, berkata saya didalam hati.. 15 minit telah berlalu, hujan yang dari tadi lebat sudah beransur renyai, saya bulatkan hati untuk meredah hujan, baru 5 minit berjalan, hujan yang tadinya rintik-rintik bertukar semula menjadi lebat.. habis basah baju seluar tudong saya.. Saya teruskan perjalanan saya ke perhentian teksi..

Alhamdulillah, setelah 15 minit menunggu, teksi yang ke 6 saya tahan ini berhenti, sampai dirumah, makin lebat hujannya, saya bertanya pada pakcik teksi tu kalau-kalau dia buleh menunggu saya untuk dia hantar saya ke stesen Putra Gombak, dia tidak dapat menolong saya kerana ingin mengambil anak sekolah.. Saya turun dengan tergesa-gesa..

Setelah siap mandi semua, tiba-tiba ade orang memberi salam, oohhh.. Cik Lelabah saya dah pulang, saya minta dia hantarkan saya ke stesen Putra, dia bertanya pada saya dimanakah saya letakkan helmet saya? Oowwhhh.. saya buat-buat intai kat belakang, bilik dan lain-lain (sebenarnya saya dah tau helmet itu tertinggal ooppsss disedekahkan)

Kenapa muka Cik Lelabah macam ala-ala nak marah tapi tak jadi marah bila saya kata saya sedekahkan helmet itu pada Pakcik teksi itu?

Di KLCC (setelah jumpa kawan-kawan)

Saya sampai-sampai je, dah tersedia Mee Kari. Magic betol rasanya. Tapi semua orang dah balik, yang tinggal hanyalah Kak Ros, Kak Su dan Sha.. Kata mereka saya lambat sangat, takpelah, mereka tak tahu dugaan yang terpaksa saya lalui hari ini..

Lepas makan-makan, berbual-bual (ngumpat-ngumpat), kami pun pulang. Dalam perjalanan ke LRT tu, tiba-tiba Kak Ros dapat panggilan, dan terus menghalakan Buluberinya kepada saya, Cik Lelabah saya rupenya.. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... sumpah tak dengo bunyik tepon.. kekeke.. hawau tol... malu ai... Mekaseh Kak Ros belanja makan, mekaseh jugak kat Kak Su, Sha sebab sudi tunggu saya yang comel ini..

Balasan Tuhan kot.. haihhhh...

**pasal ako tulis cmni hari ni?


Seperti biasa gambar tiada kene mengena dengan cerita diatas. Sekian.

4 comments:

MummyLana said...

pinjam jeket jeans ana.aku punya turun warna sbb cap xwa xan beli kat giant..hahahah:))

bulan said...

ptuihhhhhhhhhhh la syerah.. kekekek.. betoi ke nak pinjam? kahkahkah

Kinokuniya said...

huhuhuhuhu gitu kisahnya citer sedekah mensedekah tu....saya simpati...

bulan said...

huwaaaaa... kahkahkah... mekaseh kino atas simpati anda.. nak geget ecahhhh... kekeke