Thursday, January 29, 2009

Gemukkkkkkk

Tajok tiada kene mengena dengan Kak Muk Kroni Kompi.. kekekek

Di suatu petang yang sangat hangat bercampor dengan hati yang hangat..

Dila : Maksu, pipi maksu ni mulus lah, apa rahsia?

Ako : Sambil buat muka heran (rasa nak tampo pon ye :D)

Dila : Tolonglah Maksu, tolonglah Dila, Maksu pakai apa?

Ako : Hoiii, mana ade Maksu pakai apa-apalah!!

Mak : Maksu kamu tu dah tembam, tengok le pungongnye, dah lebor...

Ako :

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... selamba badak je mak ako kabo ako gemuk, takde selindung-selindung untuk mengambil secebis hariku yang telah berkeping-keping jatoh.. kahkahkah.. Ako sebenarnya perasan jugak yang ako dah gemuk, elleh, tak de herannya ako pon, tak pernah pedulik sangat le pon haihh, kalo orang kabo ako gemuk pon ako takde berapa nak heran, ako masih buleh pakai jeans ako, baju ako masih lagi size yang sama, walaupon ade jugak mulot-mulot nakal yang mengatakan ako kene pakai size L atau XL, chaittt, mati-matian kabo ako takleh pakai size S..

Ako kadang-kadang jadi heran bila kawan-kawan cukop risau yang mereka naik berat badan atas alasan takot laki lari lah, takot laki pandang tak menariklah dan macam-macam alasanlah.. hehehehe.. perempuanlah kaedahnye... Tapi ia terjadi pada ako bila adik ipor ako nak kawen taon lepas, dimana ako mencari-cari baju untuk majlis dia nanti..

Ada sekali tu, ako pergi Sogo, sunggoh ako berkenan dengan kebaya pendek hijau apantah, nak ke kelabu sikit kalernya, kain chiffon kaler hijau lembut, perghhh.. memang mengancam, Cik Lelabah pon suka, sekali p fitting room, lama ako dok dalam tu, sampai Cik Lelabah ketuk pintu ler, huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... ako tengok diri ako sangat tak cantik dengan baju tu, tak pernah rasa camgitu...

Sekarang ni hati kemain kuat nak diet, tapi tak buleh ler.. hehehe.. Ako sangat suka makan, nak nak kalo balik umah mak, haihhhhhh.. melampo le tambah nasik tak pandang orang belakang, walaupon mak tu masak ayam goreng je pon.. perghh sedap sampai jilat siku.. itulah kuasa air tangan mak ye..

Gambar takde kene mengena dengan cerita diatas, saje je nak berkongsi kegedikan yang telah lama terpendam.. gediknye ako..

2 comments:

eus said...

bess gmbo nih!

pk said...

lebor dan kuat makan, dua benda yg berpasangan. eheh