Monday, November 8, 2010

Malang Memang Tak Pernah Berbau

Hai korang.. hari ni masing-masing dah tengok surat khabar tak, atau semalam dah tengok berita tentang kejadian bot karam di Pulau Tenggol?. Bila yang ditimpa musibah itu adalah orang ya dekat dengan kita, fuhhh feelingnya lain macam, tak keruan..

Pagi Ahad lalu lebih kurang pukol 3.30pg aku dikejutkan oleh deringan telefon yang bertalu-talu.. gaya dalam mimpi jek bunyik lagu "walking on the moon" kekeke.. tengok nama yang tertera kat skrin adalah adik bos aku yang no 2. Berdetap jugak hati nih.. Cerita sedikit sebanyak aku letak telefon dengan perasaan yang ntah.. kosong, macam ehh betol ke? langsung tak buleh nak tidor dah, terkebil² mata, suami pula tiada, ada class custom album di Johor.. tengok Awani aku pepagi buta.. Nak tunggu pagi tuh, ya Tuhan, lama sunggoh rasanya..

Eh oh ye, Bos saya adalah salah seorang mangsa didalam bot itu, mereka pegi dive kat sana.. BB sentiasa kat tangan, udah gaya bercinta, asal bunyik je talipon berdebar² hati nih.. Nak pukol 9pg macam tuh tak buleh tunggu dah teros call husband, teros nanges², gila aku drama queen.. hahaha.. hoihhh sedih ler, bos aku tuh kan..

Dalam pukul 11 macam tuh dah dapat berita yang mangsa semua ditemui dan selamat.. Ya Allah, syukor alhamdulillah.. barulah lega sedikit..

Ini adalah petikan dari kata² bos aku, nitik ayo mata baca..

dear all, syukur alhamdulillah kami semua selamat...
Aida, kami xde bergantung/berpegang kt apa2/mana2.. the boat totally sunk a few minutes after we jump-out of the boat.. ini semua antara kami, laut dan Allah.. kami semua cuma holding our... hands to each other and make a circle...the father and mother with their 4yo kid-Aiman(very tough boy) dok tgh2 kami...so we all can watch them... kami hanyut sejauh 16batu-nautika selama 15jam
apa@ pun syukur Alhamdulillah..kepadamu Allah kami berlindung..Amin! amin..amin...Ya Allah.....


Terjadinya kejadian semacam ini cukup menginsafkan aku dan mengingatkan aku bahawa hidup ini cukup singkat sekali, kita tak tahu apa yang bakal tejadi dihadapan kita, Allah Maha Berkuasa.. ia mengajar aku supaya lebih menghargai orang² yang kita sayang.. bersyukor sangat dengan apa yang aku ada sekarang.. alhamdulillah..

Syukor alhamdulillah selamat semuanya kepada semua mangsa..


5 comments:

shiemz said...

sebenarnya penting jugak kita beljar berenangkan.. aku nie harap umah ade swimming pool, berennagnyer x gheti... haih... ajal derang masih panjang.. Allah masih sygkan derang... bagus la derang pandai berenang...siap pegang anak tue... 15 jam.. phewww.... tragiss.. x dpt bayangkannn... alhamdulillah...semuanya selamat...

ZuNas77 said...

Alhamdulillah semua selamat..sesungguhnya Allah tu maha Berkuasa kan. Kalau dah belum ajal, bot dah karam dlm 10 saat, terapung2 16 jam pun masih kuat diaorg melawan dugaan. Saya tak tau la kalau saya di tempat mereka. Siap ada sorang pregnant kan? haihh..sungguh kuat ujian yg mereka tempuh. Bak kata sorang mangsa tu, bagai mati hidup semula..

Bulan said...

shiem & mulan

haihh sunggoh ler, mujo selamat, syukor ssgt, kesian sgt.. td dah dengar cerita, ade jugak yg cuba berenang utk ke darat, tapi gagal, ombak kuat, benda2 nih sebenarnya rahsia allah, pandai berenang ke apa ke, dah mmg xbuleh, tpksalah tersadai kat situ.. akak mengandung tuh pon cuba utk kuat, sebab pk anak dia.. anak dia ckp ayah knp kita terjun, ayah dia ckp aiman kan nak dive, ni kita dive le nih.. huwaaa.. saya pon xdpt bayang kalau saya berada kat tempat mereka.. mmg syukor sgt2, tadi pon derang cerita, mmg gaya mati hidup semula, nyawa betul2 hujung tanduk, mmg dah putus asa sgt sebab bot yg lalu2 semua xnampk mereka...

Cujie said...

bulan,

ish macam tgk movie je rasanya. alhamdulillah semua selamat... tgk metro pagi tadi rasa macam nak putus nafas. Kalau cujie ntah la.. tapi diorang memang kuat semangat saling bantu membantu..

lepas kejadian ni mesti antara diorang 16 orang ni mesti rapat. Allah maha besar...

Syerah Omar said...

sedihnya baca wey.baru bukak blog ko n baca citer bos ko nih.walaupun xpernah kerja dgn dia..tp mmg rasa mcm sedih gila.Alhamdulillah smua selamat.aku baru tau ada org mengandung,ada bdk kecik.perghh dasattt