Tuesday, April 3, 2012

Berjaya!!

Alhamdulillah, semalam g rumah Abang sat, lama sangat tak jumpa diaorang.. Kakak Ipar kata, lama betul hilang, senyap sunyi, diaorang ingatkan saya akan ke rumah mereka Sabtu lepas, tapi tak muncul-muncul juga, ye lah, F1 kan dah habis.. Saje je menyenyapkan diri, tak mahu abang sama kakak risau yang saya kena duduk sorang-sorang dirumah..

Ok sebelum tuh kerumah mertua juga, banyak-banyak hari semalam adalah hari yang paling menggigil sekali rasanya, ye lah, semalam makan nasik impit rendang daging semata, air pon tak minum banyak, oat pon lupa buat.. semua lupa, jadik lapar sampai tahap menggigil, sampai rumah mertua dok rembat nasik sampai 2 pinggan.

Sampai rumah abang teros ke dapor dok timbang berat, serasa aku last sekali timbang bulan 2 kot camtu 65kg, semalam dah 63kg, hehehe..

Dah lama juga tak pakai Spanx dengan Love Assets tuh, sebab rasa badan macam dah ringan, macam semua dah buleh masuk, tapi tengok badan kat cermin masih besar seperti biasa.. Jadi masa mula-mula rasa sakit dada gaya nak meninggal tuh, cubalah Detox Diet, adalah 3 4 kali mencubanya, alhamdulillah dada dah tak sakit badan rasa ringan, lepas tu mula tak sedar diri, makan sana makan sini, ada satu hari tu nak start semula, tapi ada kawan bos nih bawak makanan, lauk gulai lemak salai daging bako, ikan keli sambal, camna nak diet, jadinya buah yang saya bawa untuk haritu jadik pencuci mulot sajelah.. Lepas pada tuh teros saya frust, saya tak cukop kuat nak melawan nafsu.. :(

Tak tahu macamana nak buat, buat program sendiri, beli setin oat, balance susu Anlene full cream masih ada kat office, jadi tiap-tiap pagi memang minom susu campor oat (tak letak banyak-banyak, letak 2 sudu kecil je). Rasa dia? memang out la tapi dok gagah gak le menelan, patah-patahkan biskut Jacob tuh, cecah.. air pon kena panas-panas, sejuk dah kalu, kembang-kembang hidung aku nak ngabiskan.. hahaha.. walaupon lambat, tapi gembira gak le dengan hasilnya, sebab saya control makan pon ala ala je, breakfast n lunch kalau sape-sape ajak keluar, memang makan je ler, kalau tak saya anggap itu diet ler.. bukan lapar sangat pon..

Pagi tadi dok bantai makan nasik lemak sambal paru, terbaik la nasik lemak makcik nih, dok ngirim kat Nana.. karang paetang ingat nak buat air susu campor oat, balik kerja karang mesti suami ajak makan naan dan tandori, Cik Red tuh sekarang kemain jadik pakar kesihatan.. hahaha.. nak jaga makan betoi dia sekarang, bukan le nak kurus, lebih kepada kesihatan sebenarnya.. Ntah hape-hape penyakit dok berkumpol kat dalam badan pon tak tau disebabkan pemakanan kan..

Tapi setakat ini saya percaya Oat memang penyumbang penurunan berat badan saya nih.. Walau tak banyak tapi sikit tuh nampak lah keberkesanannya.. Lagipon dia maintain kat situ walaupon lambat.. 

Oohh nak kabo gak, stress juga punca berat badan kita naik ye.. Saya dok melayan Dr Oz tuh kat 114 Al Hijrah, best gak Dr tuh, dulu Oprah selalu jemput dia, pastu buat rancangan sendiri.. Dia le kabo antara punca-punca berat badan buleh naik ler..

Banyak lagi nak turun nih.. nak kena capai 52kilo baru ideal.. perghhh.. Kena workout juga nih, baru bagus kan..


3 comments:

Hani Syahani said...

tahniah!!! suke dgr!!:))

AdanyaKauUntukku said...

wahhhhhhhhhhhhhhh

tapi kan...awak ni tak delah besar sangat pun Ana...

sedang2 saja kannnnnn.......

tapi tak pe...chaiyoookkk chaiyooookkkkkkkk..........

* psstt..terliurlah awak tulis pasal nasik lemak paru....feveret tuuuu

mama_umar_maryam said...

ehh..i sukelah..napelah aku ni menjauhi oat?arghhhh