Friday, June 29, 2012

Jom Kita!

Ini adalah makanan hari-hari tiap malam.. dah nak dua minggu dah dok makan benda alah nih.. Beli wrap perisa gandum dan garlic, panaskan kat kuali atau microwave, salad-salad nih semua dia datangkan dengan salad dressing dia, minggu lepas saya gaulkan sekali dressing dia tuh, minggu nih, makan daun je.. tak campor dressingnya..

Saya beli 3 perasa, ceaser packaging dia color purple, summer packaging dia color kuning dan lagi satu packaging dia color biru tak ingat apa ke nama.. Kalau teringin makan sayor buleh le Cold Storage, ralit betol tengok benda-benda alah dalam tuh.. 

Cik Red saya tuh sekarang betul punya jaga makan, umur makin hari makin meningkatkan.. Oleh kerana hari-hari dia bising kat telinga saya suruh jaga makan, maka saya pon follow je lah..

Saya mengambil pendekatan tak mahu lah beriye sangat pon, kalau saya rasa saya nak makan, saya makan je.. nak nak kalau saya ke rumah mak mertua, kalau mak mertua saya masak gulai lemak cili api ikan masin dan nanas, kurang kurang pon 3 kali tambah nasik, kalau kulat sisir pon 2 3 kali menambah, kalau gulai tempoyak pon sama le juga, soalnya tengok pada makanan, kalau kari ayam ke, asam pedas ke, kalau lapar makan, kalau tak lapar, tak makan pon takpe.. 

Selain dari salad ready mate yang saya sebut tadi, ada jugak sayur-sayur lain yang kami beli, pak choy, sawi, khailan, pucuk jagung, baby carrot, baby tomato, asparagus, kacang sepat.. semua nih saya celor jah.. suka betol, dapor tak renyah, tak payah sental periuk lagi!! hihihih *dasar pemalas lipas!!* 


Harap-harap kalini berjayalah merealisikan mimpi saya tu, bukanlah nak kurus sangat, hihihi.. tapi kalau kurus macam dulu-dulu itu satu bonus lah!! Jom semua kita skip nasi untuk makan malam, kita gantikan  wrap dan sayur mayur!!

 


No comments: