Friday, June 8, 2012

Langkawi Day 1 - Cable Car

Sumpah sesumpah takut okeh!!. Saya tak pandang bawah pon, jeling sikit je, perghh berpeloh dahi, masa nak sampai pit stop pertama tuh, tengok gunung tegak je, nampak tinggi sangat-sangat, okeh, tak buleh pandang depan, pandang bawah, lagi selamat..

Bila dah mendarat kat pit stop tuh kemain hati lega tak terkata, suami ajak jalan-jalan sebentar lepas tuh, takde apa-apa katanya, jom ke sana, alahai tepuk dahi saya! ada lagi?!

Sekejap je la tapinya nak sampai ke tempat tengok sunset tuh.. owh jambatan gantung saya tak naik, ntah suami nak ngejar sunset dia, kemain... Lagipon benonya menarik nafas lega juga, seriau dok tengokkan jambatan gantung nuh.. iskhh..

Pemandangan adalah super osem!. Saya cakap terus terang lah, next time kalau ade rezeki sampai lagi, memang tak naik dah, cakaplah saya tak adventure, takpe saya terima, tapi nak mengadap benda tuh jalan pelan-pelan, terbuai-buai dek angin, tegak bulu roma saya dibuatnya.. ;p Tapi bila dah sampai kat atas nun, subhanallah maha suci Allah, cantiknya pemandangan kat atas tuh.. rasa takut tadi hilang terbang entah kemana..

Lepas dah sudah tengok sunset, kitaorg pon turun le, adoi le, lemah sunggoh lutot, masa tu kan, gaya macam nak ujan, angin-angin, mak seriau okeh..masa naik tuh kan kami 4 orang, campor 2 orang mak arab dan pak arab, balik nih memang kami berdua je dalam cable car tuh, dia punya hayun.. perghhhh... doa iftitah pon saya baca sekali kot.. hahahha.. agak berpeluh juga le tapak tangan nih..

Alhamdulillah selamat turun kat bawah.. tak tau nak gambar macamana, tapi memang serik nak naik lagi.. hahaha.. Lepas tuh kitaorang teros balik ke Melati Tanjung semula, mandi, magrib dan teros ke Haji Ismail Group, okeh meninggal kat situ, sempat sambar poyok Vision 1 set.. kikiki.. Sekarang memang stock makcik-makcik Kiah dah, suka betoi poyok poyok... Dok membeli juga ceklat barang seketoi dua *pengsan laki mak tengok* hahaha

Lepas tu haroslah g makan, kat mana ntah, hujan malam nih.. settle makan teros balik bilik, balik bilik dah nak dekat pukol 12 tghmalam.. letih sunggoh.. 

 


 

No comments: