Monday, September 24, 2012

JJCM - Makanan Padang di Kampung Baru

Assalammualaikum semua.. Lama dah tak buat entry makan makan, tak buat entry makan makan bukanlah bermakna dah kuros ataupun langsing malahan bertambah sihat rasanya.. Hihihi

Sabtu lepas menemani suami untuk berphotoshoot di Stadium Merdeka, sebelum itu haruslah isi perut kat Kampung Baru dulu.. Kalau pergi sini haruslah rasa nak meninggal kat situ juga sebabnya makanan dia semua best best belaka..

Hari tu ambil ayam kampung masak cili merah seketol untuk diri sendiri, suami ambik rendang ayam kampung, ulam ulaman, pucuk ubi rebus dan sayur tauge, makan je apa yang ada, sampai pun dah nak dekat pukul 3 petang, jadi tak bolehlah nak mengeluh sangat.. Hihihi





Selalunya pucuk ubi rebus tu akan dicicah dengan sambal dia, nih sambal pon dah habis, sedih betol, sambal minang kot nama dia..



Makanan kampung biasa je pun, bukan lah ada ayam golek ke rusa panggang ke, tapi bagi tekak kampungan lagi kemelayuan macam saya nih memang rasa nak pengsan le.. Hihihi.. Air biasa memang saya akan order alpokat! Sedap sangat! Lagi satu pernah jugak satu waktu dulu saya order alpokat nih, budak tu cakap "kakak bukan saya tidak mahu mengambil order ya, tapi buahnya kurang masak, nanti airnya tidak sedap" hihihi bagus siap cakap.

Sesiapa yang tekak kampung gaya saya buleh le cuba dikedai nih, best! Tapi saya ambil gambar jalan je lah, itu je landmark terbaik yang saya dapat bagi.. Hahaha.. Teruk sangat bab jalan nih..


- Posted using BlogPress from my iPad