Thursday, February 23, 2012

Bye Bye

Malam tadi rendam baju-baju kotor dari hari Isnin sampai semalam, yang harini punya baju mintak halal jelah dalam bakol kotor tuh.. Pagi tadi sambil mandi sambil cuci kain, ye saya coci baju pakai tangan *sob sob sob*

Sidai kain pon siap pagi tadi..

Baju dah packing dalam trolley bag, baju nak pakai esok dah sangkot siap-siap *matyla pangai ntah hape-hape* kahkahkah

Weh tapi aku memang gitu, dari zaman anak dara, kalau nak g mana-mana mesti siap awal-awal, pastu orang lain tak suka packing, aku suka, pilih baju nak pakai untuk hari Sabtu, Sabtu malam, Ahad, Ahad malam, Isnin.. semua aku asingkan untuk hari-hari, baju tidur, toiletries, ahhhhhh seronoknya, tapi time balik nak punggah bag adalah tak seronok okeh!! *nanges*

Tiap kali berjalan aku memang bawak plastic bag, ala plastic bag giant ke, tesco ke tuh, baju kotor memang aku lipat-lipat teros masuk dalam plastic bag tadi.. Benda dah biasa buat dari dulu-duluuuu lagi, aku pon tak tau pasal apa, arwah mak aku ajo gitu..

Malam nih nak kemas-kemas rumah sikit, barulah dapat berjalan dengan tenang.. doakan perjalanan saya.. *poyo gaya p overseas, tak sedor diri passport pon takde *nanges sambil lap hingos*

Perangai arwah mak aku yang aku terikut adalah nak outstesen memang kena pastikan bakol kain baju kotor takde tinggal selai baju pon *aku dimaafkan sebab aku kerja kowt*, rumah kena ditinggalkan dalam keadaan kemas, macam aku takdele beriye kemas kot, kalau arwah mak aku tuh lagi le, dengan cermin-cermin tingkap pon dia lap, barang-barang kaca dia semua dia lap, tv, lemari, abis licin berkilat, padahal nak g umah abang aku je pon.. haihh.. hahahaha

Tapi sumpah aku tak leh ikot le beriya cara mak aku, gile perfectionist!!. Korang bayang le nak potong cincau kena ikot sama saiz, makkkk cincau dalam air je pon.. hahahaha..

Oklah melalut, aku berharap sangat dapat cuti dengan tenang, lama beno tak coti rasanya, kali ini F1 ke apa ke, suami kata cuti jugak, ticket dah beli, kalau tak sila berenti kerja! Wahh kemain ugut aku disitu!! hahaha... Peel suami pula bercuti memang dia akan pilih time-time gini, langit cerah, langit biru, ujong-ujong taon sorry.. Aku pulak bekerja time-time gini le yang seboknya.. laki aku kabo ada aku kesyah?. Dah nak 5 taon dok mengalah katanya, sila pikir diri sendiri jugak sekali sekala.. hahaha bayeklahh...!!

Aku awal-awal dah mintak cuti dari bos aku, ujong bulan 12 kot, mampos!!



No comments: