Friday, March 16, 2012

Selamat Tinggal Permai Seri

Salam semua..

Busy bangat sekarang nih, kalau tak silap aku dah 2 minggu aku balik rumah pukol 11-12 malam..

Hari ni memang hari yang kelam kabut jugak dibuatnya, awalnya memang dah tahu ada barang nak kena hantar di Petronas Twin Towers, jadinya tumpang sekali untuk berjumpa dengan client kita, ada something need to clarify, matylah kalau esok aku silap, tadah muka le buat kena maki.. hahaha.. jadi sebaiknya adalah meet up kan, clear sikit..

Sebelum tuh abang dah call untuk arrange kan perjumpaan aku dengan lawyer, cadangnya haritu nak ke Shah Alam ke ofis En Lawyer tuh sebab senang aku terus jumpa Yan dan Syerah, tapi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan, terpaksalah di cancelkan, so tiba-tiba abang call kata En Lawyer nak datang, cis, matylah aku dengan nak ke KLCC nya, jadinya arrange dengan En Lawyer jumpa lepas Jumaat di office. Takde buat apa pon, sign sign sign jah.. hihihih..

Sebenarnya agak sedih juga untuk mengucapkan selamat tinggal pada Rumah Pertama saya tu, saya beli rumah tu masa umur 26 tahun, dekat-dekat nak kawen.. tidaklah besar, tidaklah hebat, tiada balkoni mahupun dapur yang besar, tapi saya agak berbanggalah juga kerana dapat juga saya beli rumah di kawasan Ampang dan umur yang tak berapa nak muda dan tua walaupun menerima kata-kata seperti "eeiii kecik ek dapor umah ko!" "owhh aku tak suka rumah takde balcony" :).. Nak buat macamana saya cuma pandai mengukur baju dibadan sendiri, bukan badan Bob Kuman..

Agak naif sebenarnya tentang selok belok pembelian rumah ni, nak nak pulak masa tuh menggedik nak kawen, tahun yang sama pulak tuh, tahu-tahu sajalah kalau beli rumah, semua nak pakai duit, punyalah nak menangis keluar duit.. Tapi arwah mak dan abang saya memberi kata-kata semangat yang saya sebenarnya mampu.. Abang saya dan kakak ipar saya banyak juga tolong kat rumah tuh..

Sebenarnya bila mak dah takde, rumah tuh jadi lain, suram, ntah la, saya pun tak tahu nak describe macam mana, saya tak boleh berlama-lama kat rumah tu, saya sayu, hati saya banjir.. banyak kenangan dengan mak kat rumah tu, tapi apakan daya saya, saya dah capai kata sepakat adik beradik *dua orang je pon*. Yang sebenarnya memang saya dan suami nak duduk disitu, tapi suami mengenangkan saya kerja jauh alam.. Setelah capai kata sepakat, saya rasa memang saya nak jual, ramai orang tahan kata sayang, kenapa tak sewa semua, saya ada pendapat saya sendiri, rumah tuh mak saya jaga sebersih-bersih alam, nanti kalau dapat penyewa yang ntah hape-hape mau aku meroyan, lagipun dah experience dengan rumah di Kampung Melayu, adoi la.. Insyaallah akan pindah disana sebelum raya nih *tapi macam tak sempat, sebab memang banyakkkkkk sangat nak kena buat rumah tu* pening!!

Jadi borang semua sudah ditandatangani, makanya dengan secara rasminya saya perlu mengucapkan selamat tinggal pada Permai Seri..

"Alhamdulillah.. berjalan lancar so far.. selamat tinggal Permai Seri.. maafkan adik mak, adik tahu banyak kenangan kita semua kat sana, tapi adik rasa kenangan di Kampung Melayu lagi banyak.. insyaallah akan adik jaga baik2.. adik membesar disana, abang kawen disana.. semuanya disana.. nostalgia adik dengan mak utuh dihati adik.. sayang mak! rindu mak! semoga dipermudahkan semua urusan.."

Hati saya banjir seperti Cik Nikon D200 suami yang bertukar tangan dahulu.. :( tapi tu pengakhirannya gembira, yang ini belum tahu lagi..




3 comments:

ChAm@CiDa said...

Oh! Bulan..

kadangkala kita kena lepaskan sesuatu untuk dapatkan sesuatu yg lebih baik.. ko buat keputusan yang pastinya terbaik untuk kehidupan korang suami isteri..

erk.. owh! lama betul aku follow blog nih tp tak pernah tinggal jejak.. tp tarian pena ko yg ni buat aku gatal nk bagi komen gak.. aja, fighting! (erk.. ko layan korea drama ke..hihi)

Pinkjambu said...

mama cida.. terima kasih diatas komen, lega juga dapat dengar sesuatu yg positif macamnih.. kekeke

tuh si mamanya ayyaz tuh kemain layan drama korea, ko tya dia.. kekeke.. ko layan ke mama cida?

ChAm@CiDa said...

ekekekeke... layan cik bulan.. tapi kena layan sesenyap sbb en somi x suka sbb aku ni suka feell lelebih hahaha tp bila ada masa lah baru layan.. bila penat2 ada job nk layan x feel hahahahah nk kena korek kat mama ayyaaz citer apa best :P