Monday, July 16, 2012

Temple Grandin

Antara Temple Grandin atau Masterchef Selebriti, saya pilih Temple Grandin semalam @ TV114 Al-Hijrah, itupun selepas Eryn kasitau.. Terima kasih Eryn.. 

Dah lama cari cd nih, susah betol nak jumpa.. cerita benar berkisarkan tentang autism.. 

Syerah suruh tengok cerita nih, tapi tuh le susah sangat nak dapatkan cdnya.. Autism susah nak describe dengan perkataan, bila tengok cerita ni, baru dapat gambaran jelas tentang autism..

Kagum tengok cerita nih, kagum dengna semangat dia, kagum dengan semangat mak dia, kagum dengan semangat guru-guru dan orang sekeliling yang memahami dia.. 

Saya cuba untuk memahami, saya cuba untuk masuk sekali kerana saya sayang kawan saya.. Mungkin saya tak buleh membantu, tapi cukuplah saya memahami walaupun sedikit.. 

Kepada Syerah dan semua ibu bapa dan penjaga yang ada anak autism @ anak jannah @ syurga.. kamu insan yang layak menerima anugerah.. semoga segala penat lelah dan usaha kamu untuk anak-anak syurga ini direstui dan dibalas oleh Allah SWT.. 
 

 *** Ada masa tengoklah.. very inspiring movie!!


4 comments:

Mummy Iswatie said...

x tgk pun lagik

YUS said...

terlepas la saya kak... sebab x tau pun psal ni! Nnt nk tgok lah!

SyaNa said...

alaaa termiss la pulak
:(

eryn cute said...

kok ana.. aku pun lama nak tgk cite nih. dapat tau tu yang tros kabo..
kagum dengan cerita ni. dan dapat gambaran jelas bagaimana nak laluinya.. moga mereka tabah dan kental menghadapinya