Tuesday, July 14, 2009

Sua Suwey Kemoning

Petang semalam malas nak tungu Cik Lelabah, jadiknya ako balik sendiri lah. Berkobar-kobar nak masak, sebelum tu singgah kedai beli daun kunyit dan kunyit hidup, limau kasturi jua cili padi.

Tengah jalan nak balik baru tersedar, ya kunci saya tertinggal ye teman-teman.. waduhhhh... sms Cik Lelabah tak berjawab, call juga tak berangkat..

Maka bawak diri le ako kat playground bawah tu, dah le nak masuk waktu Maghrib, huwaaaaaaaaaaaaaaa.. malunya orang p Surau lalu lalang, nanti deme ingat ako sengaja melepak time Maghrib, takkan nak tulis kat kertas beso-beso "SAYA TERTINGGAL KUNCI RUMAH, TENGAH TUNGGU SUAMI SAYA PULANG, HARAP MAKLUM"

Ada hikmah juga tertinggal kunci nih, sesambil duduk-duduk tu terperasan kasot dah nak koyak.. Kene pikir nak beli kasot nih, tak daya nak pakai kasot tumit tinggi dah weh, keroje kilang, kowser naik turon tangga pakai tumit tinggi, kot jatoh tergolek naya.. Kasot tumit tinggi yang ade tuh buat p kenduri kawen je le.. ekekeke








11 comments:

pk said...

apsal tak lepak kt surau je?

bulan said...

kak pk ~ belom masuk waktu pon, org tua2 kan suka p awal2 lalu lalang tepi tuh.. ekekeke... tak sat laki pon sampai dah.. kekeke

Faizul said...

kenapa bulan tak nak pindah ke banglo? jemput la datang ke banglo saya. terimakasih beo orah...

nizamsani said...

pakai kasut sukan la.
senang nak buat kerja.

bulan said...

faizul ~ loan saya xlulus, xtaulah mengapa, teringin jua berumah banglo.. owhhh beo orah..

niji ~ ekekeke.. pakai skirt dgn kasot sukan juakah? kekeke

Faizul said...

bulan, lain kali, cubalah dengan agrobank....

bulan said...

faizul ~ kenapa agrobank? apa istimewanya agrobank?

Faizul said...

agrobank murah 2% ekekekekkeke

bulan said...

tapi saya xsukalah agrobank

NaniMizi said...

cantik kasut bulan..berseri2 macam sang bulan...heheh...

bulan said...

kahkahkah.. kak nani, kasot nk koyak dah, pakai sampai lebam gitu le gayanye.. sian ai kak.. kekkee