Monday, May 25, 2009

Takde Tajok

2 hari lepas ako bermimpi tentang seseorang.. Ako tidak tahu mahu menggelarkan dia apa.. sahabat? jaoh sekali.. kawan? tidak sama sekali.. ntah.. dia pernah menjadi sahabat ako satu ketika yang dulu.. Bukan niat ako untuk memutuskan silaturrahim.. siapalah ako untuk menghukum orang..

Ako rasa nak muntah bila nak sebut bekas kawan sekali pun.. Tempoh 14 tahun perkenalan sangat sia-sia.. Ako seorang yang sangat mementingkan perhubungan persahabatan, malah ako tidak percaya pada perkenalan yang singkat maksudnya kawan-kawan yang ako baru kenal, sampai ako pernah berkata pada Cik Lelabah kawan-kawan baru yang ako kenal semuanya hanyalah kenalan.. sombongkan ako..

3 tahon lepas telah membuka mata ako tentang istilah persahabatan.. Tidak kira perbezaan usia, jaoh mana sekalipon, tapi kalau berkawan tu ikhlas, maka sempurnalah hubungan itu, keikhlasan pada ako sangat penting..

Ako gembira dengan kawan-kawan ako sekarang.. walaupon hanya mengenali mereka di alam maya, tapi mereka sangat ikhlas dan ako senang.. Ako tidak pernah segembira ini bila berkawan.. Ako tak sangka begini seronoknya dikelilingi ramai kawan-kawan...

Pada 2 orang insan yang pernah singgah dihati ako, terima kasih diatas pengalaman yang sangat berharga korang bagi kat ako, ako dengan rendah diri ingin memohon maaf diatas apa jua kesalahan yang telah ako lakukan pada kamu berdua, ako juga telah maafkan apa jua yang kamu berdua buat terhadap ako..

Setakat ini Allah makbulkan doa ako lagi, ako tidak mahu terserempak dengan kamu berdua, ye, dunia ini kecil, ako belum bersedia untuk melupakan apa yang telah kamu berdua lakukan..

Sampai bila-bilapun tak mungkin ako lupakan.. pergilah kamu dari hidup ako, jangan ganggu ako lagi, hatta dalam mimpi sekalipun ako tidak rela kamu menjengah ako..





11 comments:

Azuan@Murni said...

ahkaq...sebi hanya kenalan kah???sedeynya

bulan said...

hahahaha.. sebi.. tu duluuuuu.. lama dah.. kemain ek akak ko nih.. skang xde dah.. sejak dah terkena.. kekeke.. belajar dari pengalaman kan... xsmestinye yg kita kenal lama tu ikhlas dgn kita.. thanks sudi kawan dgn ahkaq ko yang kiut jua comel lagi sopan santun ini.. kekekeke

Azuan@Murni said...

bila saya kawan ngan hakaq???hakaq hanya la kenalan saya sahaja...cee..sombong tak sebi..

bulan said...

sombong sombong.. kekekeke.. ye le ye le.. sedih taww ai.. kekekke

Faizul said...

aku kah yang kau maksudkan? chehh 14 tahun kau secret admire kat aku, sekarang lepas aku belanja kau operate kat siam, kau lupakan aku ya nyahhh....

bulan said...

kahkahkah cik pai.. merks ko ungkit segala yg ko belanja merks ke nyah? merks sangka ko ikhlas noks.. awwwww merks terpedaya..

bulan said...

apa ako tulis tu? hahahahaha.. adoiii gila dh memasing.. kekekeke

inda said...

bulan siapakah aku dihatimu?

bulan said...

inda.. kau adalah cinta hatiku babeh.. kekekekek

mummy aryan syamil said...

akk..
ko mrh sape ne
uhuk2x...

bulan said...

shiera babeh ako xmarah.. xyah le taw dua org tu.. hahaha..