Tuesday, August 31, 2010

Rojak Mamak :P

Salam semua, salam merdeka.. nak raya dah kita.. Satu apa pon tak buat lagi, tahniah Rohana! kekeke..

Tajuk blog tak buleh blah! Rojak mamak, adalah entry campo² persis rojak kekdahnya.. ekekeke

Takde cerita apa pun, cumanya last week berkesempatan juga saya menjejakkan kaki dan "mengintai" di Restoran Intai Intai.. wah, cantik ye viewnya.. Company kami dapat invitation dari Client untuk berbuka disana, mulanya saya memang taknak pergi.. ahhh.. semua lelaki okeh.. hahaha.. Tapi bos saya memaksa juga saya pergi, bila lagi nak kenal² katanya, selalu asyik cakap dalam telefon sajork.. kekeke.. Okeh saya pergi, sebenarnya, hati lebih kepada suami, macam tak syok dengar dia berbuka sorang²..:(... tapi takpelah, kerja.. Makanan adalah sedap, tapi gambar adalah tiada, *aku segan okeh nak amik gambar beriya,nanti orang kabo aku poyo*

Hari Jumaat pula berbuka puasa luar juga, Bos belanja kat De Palma saja, makanan juga adalah sedap, gambar juga adalah tiada, hahaha.. cumanya yang tak best terlampau ramai sangat² orang.. astagaa.. sumpah macam pirana okeh! Giler ler.. Suami berbisik "emm tak berapa banyak pilihan kan, tapi maknanan sedap" wah wah wah, kemain komplen, mementang selalu berbuka kat KL Convention Centre, Chulan Hotel berbagai².. huh kemain compare.. kekeke..

Sabtu pula terpaksa datang ke opis, dengan suami² juga diheret sekali okeh.. ade kerja sedikit.. sikit² pon dah nak sampai pukol 5ptg.. huwaaaa.. gila haous aky haritu.. puasa paling memenatkan takat ini.. balik rumah, siap², teros ke rumah mak, eh singgah Bazaar Ramadhan dulu sebab mak nak popia basah.. haihh nak citer pasal PARAM, aku sunggohlah, malas tol p PARAM sekarang nih, sebabnya, mulot akan memaki didalam hati.. kekeke.. ramai beno yang tak peka tentang pakaian ye.. adoila.. yang pakai short, yang pakai baju nmpk lurah dendam, mak aihh, yang pakai legging tapi pakai dengan baju ngam² tutop pusat, nampak alor² ko okeh!! iskhh.. sumpah tak jeles, saya sangat open minded bab pakaian, tapi agak² le sikit beb.. aduhai..

Hari Ahad family mertua datang kerumah untuk berbuka, saya masak pon simple² aje, gulai lemak ayam, sayor kacang buncis suun udang, ommellete, dessertnya adalah "janda buruk" ke mende ntah nama dia.. hahaha.. Gambar juga adalah tiada, *mampos pak sama mak metua aku luku paler sebok² nak amik gambar kang* hahaha.. Cadangnya nak buat sop tulang, sebab pikir abah metua memang suka sambal kicap saya *hinsh hinsh sambil kembang kempiskan hidong* tapi apakan daya, tetiba terpaksa koje lak semalamnya, tak dan le nak ke pasor bagai.. haihh..

Okeh ini cerita serius, pagi² tadi saya masok kat sini sunggoh le, meleleh² ayo mata, sangat sedih okeh, saya terbayang kalaulah saya ada kat tempat dia.. dengan tak reti bawak kereta, dengan jiran yang jarang kenal, cuma kenal makcik depan ni je, sebabnya, balik kerja dah malam² buta, weekend balik umah mak, jadi bila masanya nak bersosial dengan jiran tetangga, aku berazam kali ini nak bersosial dengan jiran tetangga, kita tak tahu kemungkinan yang berlaku kat kita esok².. Harapnya kita semua diredhai oleh NYA.. Amin



No comments: