Wednesday, May 20, 2009

Saya, Dia juga Cik Lipan

Seingat ako baru minggu lepas berbual-bual dengan Yan menerusi YM.

Ako : Yan umah ko penah naik lipan tak?
Yan : umah flat camna lipan nak panjat...

Gitu le lebih kurang, malas le ako nak print screen bagai..

Pagi tadi, masa mandi, nampak ade bende warna coklat, laju je geletek.. astagaaa.. terkejut dibuatnya... teros panggil Cik Lelabah... "sayanggggggg... sayangggggg... lipan!!!!"

Cik Lelabah saya tak tahulah, cukop suka untuk tidak membunuh binatang, saya faham sikap mesra alam beliau, tapi kalau binatang yang bisa-bisa ni tolonglah.. haihhh..

Dia cuma lalukan lipan tu dengan air sambil cakap "dah, dah hanyut tu".. Macam le ako tak tau bende tu buleh kuar balik ikot lobang tuh..

Tengah mandi-mandi, dia keluar lagi, terjerit-jerit lagi ako "sayangggggggggggggggggg.. tolong laaaaa!!!"

Cik Lelabah ambil kotak solution untuk contact lense saya yang baru saya buang dalam tong samapah tadi, dan masokkan lipan tu dalam kotak tu, masokkan dia dalam toilet bowl dan flush... ngeeeeee...

Haihhh.. apa motif laki saya pon saya kurang pasti.. saya jadi fobia masa sambung mandi buat kali ketiganya.. terasa ibu jari kaki saya bagai bisa-bisa.. kahkahkah.. saya memang selalu over reacting... kehkehkehkeh


2 comments:

mummy aryan syamil said...

kak..
lenkali nmpk lipan
jirus ngn air panas...
cepat mati & sungguh berkesan..
umh aku pun byk lipan wey...
riso c aryan tu jerk

Pinkjambu said...

ye ke shiera? okeh okeh, mekaseh.. baru pes time tuh kuor lipan, ade six sense kot lipan tuh.. kekekek.. riso aryan ler shiera, bahaya bbudak kan.. iskhh..